مهم‌ترین حوادث امروز ۱۴ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنج شنبه ۱۴ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رفع تصرف ۴ هکتار از اراضی ملی در ارسنجان

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از خلع ید یک فقره زمین‌خواری به ارزش ۴ میلیارد ریال از اراضی ملی خبر داد.

سرهنگ محمد علی فرهادی فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان گفت: در اجرای دستور مقام قضائی مبنی بر خلع ید از تصرف اراضی ملی در یکی از روستا‌های این شهرستان، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه داد: در همین رابطه عوامل انتظامی به همراه نماینده اداره محیط زیست به آدرس مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در پی نقشه برداری و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد ۴۲ هزار متر مربع از بهترین اراضی ملی توسط چند نفر از اهالی آن روستا مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است.

سرهنگ فرهادی با بیان این که اراضی پس از رفع تصرف تحویل اداره محیط زیست شد، افزود: کارشناسان ارزش این زمین‌ها را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان ضمن تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با زمین‌خواری، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه پدیده زمین‌خواری و اطمینان از صحت آن، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

جاسازی بیش از ۱۲ کیلو هروئین در کپسول گاز

فرمانده انتظامی نی ریز از توقیف یک پژو ۴۰۵ و کشف ۱۲ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین در بازرسی از کپسول گاز آن خبر داد.

سرهنگ سیدخالد یوسفی فرمانده انتظامی نی ریز گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهرستان نی ریز در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور مواصلاتی، به یک پژو ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان این که در بازرسی از این خودرو، مقدار ۱۲ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در کپسول گاز جاسازی شده بود کشف شد، اضافه کرد: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

جان باختن کودک ۳ ساله در برخورد با وانت نیسان

رئیس پلیس راهور فارس از مرگ کودک ۳ ساله در برخورد با وانت نیسان در شهرستان شیراز، خبر داد.

سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور فارس اظهار کرد: ماموران پلیس راهور از وقوع یک تصادف رانندگی در خیابان شهید دوران شهرستان شیراز با خبر و بلافاصله به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: در این تصادف رانندگی یک وانت نیسان با یک نفر عابر پیاده برخورد کرده است که در این حادثه کودک ۳ ساله به علت شدت جراحات وارده جان باخته است.

سرهنگ عباسی تصریح کرد: کارشناس پلیس راهور از صحنه تصادف بازدید و علت را بی توجهی راننده نیسان به جلو اعلام کردند.

پژو حامل ۱۹۵ کیلو تریاک در داراب توقیف شد

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۱۹۵ کیلو تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: به منظور مبارزه با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب با انجام یک سری کار‌های فنی و پلیسی از حمل و جا به جایی مقداری تریاک مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در همین رابطه مأموران به محور بندرعباس- داراب اعزام و ضمن برپایی ایست و بازرسی، یک سواری ۴۰۵ حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان این که در بازرسی از آن خودرو، ۱۹۵ کیلو تریاک کشف و یک نفر متهم دستگیر شد، ادامهد داد: مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار دارد و نیروی انتظامی اجازه جولان و سرکشی به سوداگران مرگ را نخواهد داد و با آنان برابر قانون برخورد قاطع می‌کنند.

کشف احشام قاچاق میلیاردی

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف ۴۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ حمید جوکار فرمانده انتظامی خرمبید اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران یگان امداد این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل احشام مکشوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان این که در بازرسی از این کامیون ۴۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به این که کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دامپزشکی معرفی شد.

دستگیری سارقان با ۹۷ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۱۲ سارق و کشف ۹۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان در نقاط آلوده و جرم خیز شهرستان شیراز با اقتدار کامل پلیس اجرا شد.

او افزود: ماموران انتظامی شیراز در ۴۸ ساعت گذشته با اکیپ‌های جداگانه و در طرح‌های ضربتی، موفق شدند ۱۲ نفر سارق را دستگیر و ۹۷ فقره انواع سرقت را کشف کنند.

سرهنگ شجاعی با بیان این که در این عملیات ضربتی ۲۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه کشف شد، تصریح کرد: متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

سیگار‌های قاچاق میلیاردی در شیراز توقیف شد

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۲۹۰ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد مجوز به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: ماموران انتظامی کلانتری این شهرستان با تحقیقات فنی و تخصصی، از دپوی سیگار قاچاق در چند مغازه در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات نامحسوس، محل‌های مورد نظر را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه مورد بازرسی قرار دادند.

سرهنگ شجاعی تصریح کرد: در بازرسی از ۴ مغازه، تعداد ۲۹۰ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان این که برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت قاچاقچیان، می‌توانند مراتب را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار