درخواست نماینده سازمان ملل برای اقدام کشور‌های خارجی به منظور متوقف کردن جنگ لیبی

نماینده لیبی در سازمان ملل با آغاز کمپینی گسترده خواستار برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای توقف درگیری‌ها در لیبی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، غسان سلامه، نماینده لیبی در سازمان ملل، اعلام کرد که کمپین گسترده‌ای را به منظور برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی راه‌اندازی کرده تا پیام توقف درگیری‌ها را در این کشور مطرح کند.

او گفت مادامی که کشور‌های منطقه و سایر کشور‌ها به این نتیجه نرسند که تنها یک راه حل سیاسی می‌تواند ضامن ثبات لیبی باشد، درگیری‌ها در این کشور ادامه می‌یابد.

وی افزود: بدون خاتمه دادن به این درگیری‌ها ما شاهد دو سناریوی بسیار ناخوشایند خواهیم بود که نخستین آن درگیری بسیار طولانی مدت با نابودی بیشتر و افزایش تهدید تروریسم فرامنطقه‌ای و دومی تشدید حمایت نظامی از یکی از طرفین یا دیگری به دست حامیان خارجی آن‌هاست. این مسئله به شدت به درگیری‌ها دامن زده و کل منطقه را به آشوب می‌کشاند.

سلامه اضافه کرد از ابتدای ماه آوریل بیش از ۱۰۰ غیرنظامی کشته، ۳۰۰ تن مجروح و ۱۲۰.۰۰۰ تن آواره شده‌اند. هنوز آماری از شمار دقیق سربازانی که از هر دو طرف کشته شده‌اند در دسترس نیست، اما این ارقام حدود چند هزار نفر است.

جنگ داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۱ منجر به سرنگونی و کشته شدن معمر قذافی رهبر این کشور شد. در پی ادامه درگیری‌ها در لیبی، این کشور به دو بخش تقسیم شد که یک بخش آن دولت مورد حمایت سازمان ملل و مستقر در طرابلس است که کنترل غرب کشور را بر عهده دارد و دولت رقیب آن در شرق است که با خلیفه خفتر، فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی در یک صف ایستاده است. هر یک از این دو دولت از سوی شماری از گروه‌های مسلح و شبه‌نظامیان که بر سر به چنگ آوردن منابع و خاک لیبی با یکدیگر می‌جنگند، حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار