رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۷۱ گروه دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورا برای نظارت بهداشتی بر ذبح دام‌های نذری فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،وحیدرضا خامسی پور رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: برای ارتقای بهداشت عمومی و حفظ و حراست از سلامت عزاداران حسینی ۳۶ گروه ثابت و ۳۵ گروه سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شامل ۳۸ دامپزشک، ۷۲ بازرس بهداشتی گوشت و ۲۳ ناظر ذبح شرعی ساماندهی شده است.

وحیدرضا خامسی پور افزود: در ایام ماه محرم پارسال ناظران دامپزشکی بر روند ذبح چهار هزار و ۸۴۸ راس دام سبک و سنگین نظارت کردند که در این نظارت‌های بهداشتی در مجموع هزار و ۲۱۸ کیلوگرم لاشه دام همراه با دو هزار و ۳۰۳ قطعه کبد، ریه و کلیه جمع آوری شده از چرخه مصرف خارج شد.

او تاکید کرد: امسال هم گروه‌های سیار دامپزشکی اصفهان با حضور در مکان‌های مختلف از جمله حسینیه ها، تکایا ومساجد نظارت بهداشتی بر ذبح دام‌های نذری با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام همچون بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را بر عهده دارند.

او با تاکید بر اینکه شهروندان دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند افزود: کشتارگاه‌های دام این استان هم در این ایام فعال هستند و خدمات رائه می‌دهند.

انتهای پیام/م

 

نظارت دامپزشکی بر ذبح دام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.