سخنگوی ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که برای آغاز مذاکرات بین دولت و طالبان باید خشونت‌ها متوقف و آتش بس جامع و سراسری در کشور برقرار شود.

صدیقی: برای آغاز مذاکرات میان دولت و طالبان باید آتش بس سراسری در کشور برقرار شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه 8 صبح افغانستان به نقل از صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که برای آغاز مذاکرات بین دولت و طالبان باید خشونت‌ها متوقف و آتش‌بس جامع و سراسری در کشور برقرار شود.

صدیقی اظهار داشت که  شرط نخست دولت برای شروع مذاکره با گروه طالبان، توقف خشونت توسط این گروه و توافق روی آتش‌بس است. صدیقی افزود که دولت افغانستان به دنبال صلح دائمی و پایدار است و بدون توقف کامل خشونت‌ها ممکن نیست چنین صلحی به دست آید.

صدیقی تاکید کرد که دولت به خاطر «ضعف» به دنبال صلح به راه نیفتاده است، بلکه صادقانه به دنبال آن است تا جنگ جاری پایان یابد و برای تمامی افغان‌ها زمینه زندگی صلح‌آمیز در کشور فراهم شود.

گفتنی است که حملات اخیر طالبان و کشته شدن یک سرباز آمریکایی موجب شد که ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مذاکرات با طالبان با متوقف نماید.

صدیقی صبح امروز در پیامی توئیتری اعلام کرد که دولت افغانستان موضع  رسمی خود را در مورد تحولات اخیر در فرایند صلح با طالبان به زودی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.