مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: پارسال ۹۷ سازه آبخیزداری در استان اجرا و به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: پارسال سهم استان از برداشت صندوق توسعه ملی ۱۶ میلیارد تومان بود که ۹۷ سازه آبخیزداری با حجم عملیات ۴۵۲ هزار مترمکعب اجرا و همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

او با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۰۰ منبع آبی در روستا‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است افزود: ۷۸ روستا با ۳۶ هزار نفر جمعیت نیز از آن بهره‌مند شدند.

نصرآبادی از اجرای ۹۰ سازه آبخیزداری در ۲۷ حوزه آبخیز استان خبر داد و افزود:  این سازه ها با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان در دست اجرا است و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مقرر شد ۶۰ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری به استان اختصاص یابد که در فاز نخست از این محل حدود ۹۰ سازه آبخیزداری در دست اجرا است.

او با بیان اینکه کمبود بارش و خشکسالی در ۱۸ سال پیاپی آبدهی بسیاری از قنوات و چاه‌ها را کاهش یا خشکانده است اظهار کرد: ایجاد سازه‌های آبخیزدازی در ذخیره نزولات آسمانی و افزایش میزان سفره‌های آب زیرزمینی تاثیر بسزایی دارد.

هم اکنون حدود ۲ هزار و ۶۰۰ سازه آبخوان و آبخیزداری با هدف کنترل و بهره‌وری از روان آب و سیلاب در سطح استان وجود دارد.

انتهای پیام/ ی

در دست اجرا بودن۹۰ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.