هفدهم شهریور ۱۳۵۷، فرزندان ملت با یقین و باورمندی به هدفشان، در کربلای ژاله در محاصره دشمن قرار گرفتند.

۱۷ شهریو‌ماه یادآور دلاورمردی و رشادت شهدا در میدان ژالهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اعلام کرد: ۱۷ شهریو‌ماه فرزندان ملت با یقین و باورمندی به هدفشان، در کربلای ژاله در محاصره دشمن قرار گرفتند و یادآور دلاورمردی و رشادت شهدا در میدان ژاله است.

در بیانیه گرامیداشت سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور سال ۵۷ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی آمده است:
سلام بر حماسه‏‌سازان ۱۷ شهریور؛ بزرگ‌‏مردانی که به تبعیت از سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، عاشقانه شربت شهادت نوشیدند و مشتاقانه به دیدار پروردگارشان شتافتند.

درود بر جوانان پاک‏دل که روز خونین کربلای ۱۷ شهریور ۵۷ را، به روز سقوط کامل رژیم سفّاک ستمشاهی تبدیل کردند و به درستی ۱۷ شهریور، غریو خونین عاشقان شهادت، طاغوت‏‌شکن و تاریخ‏‌ساز شد و به عنوان عامل تسریع‌کننده در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کرد.

۱۷ شهریو‌ماه یادآور ایثار و از جان‌گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود، میدان ژاله را میدان تحقق دلاورمردی و رشادت کردند که تا روزگار باقی است، نام آن‌ها بر تارک تاریخ این مرز و بوم به عنوان نگهبانان انقلاب اسلامی و پیش‌قراولان فجرآفرین خواهد درخشید.

هفدهم شهریور ۱۳۵۷، فرزندان ملت با یقین و باورمندی به هدفشان، در کربلای ژاله در محاصره دشمن قرار گرفتند؛ در میدان ژاله، باران سرب و گلوله بود که بر سر میهمانان خدا فرو می‏‌ریخت؛ آنان که از آزمون رمضان پارسا و پاکیزه گذشتند و به شکرانه این نعمت، نماز فطر شکر را با هم به جای آوردند.

مردمی که در واقعه هفده شهریور جان خویش را سپر بلای انقلاب و اهداف والای آن کردند، مجاهدانی غیور بودند که ایمان در دل‏هایشان راه یافته بود؛ شیر دلانی که نه برای دنیا، بلکه برای وعده‌‏های الهی به پا خاستند و مقابل رژِیم ستمشاهی ایستادند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن تسلیت ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، زنده نگه داشتن خاطرات افتخار آمیز شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور ۵۷ را بیمه کننده انقلاب اسلامی و ضامن حیات و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقلال و آزادی دانسته و از همه آحاد ملت قدرشناس و عزادارن حسینی می‌خواهد تا با پاسداشت این وقایع و حوادث حماسه ساز در تثبیت و بقای نظام اسلامی و انتقال پیام و ارزش‌های والای آن به جامعه به خصوص نسل جوان کوشا باشند.

چاپ مقاله توهین‌آمیز به امام و روحانیت در ۱۷ دی ماه ۱۳۵۶ در روزنامه اطلاعات اعتراض شدید جامعه مذهبی را برانگیخت و قیام ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ را به دنبال داشت.

مراسم چهلم شهدای ۱۹ دی قم به صورت پیامی در تبریز و اصفهان و یزد و شیراز و شهر‌های دیگر ادامه یافت و به کشتار فاجعه ۱۷ شهریور ۵۷ منجر شد همچنین فرار شاه و ورود امام را به وطن نوید داد.

انتهای پیام / ج

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گرامیداشت سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار