رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک از احداث ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهربابک و خورسند با سرمایه گذاری یک خیر خبر داد و گفت: این پروژه ها جا نمایی شده اند وبه زودی عملیات ساخت آغازمی شود.

ساخت ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهربابکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد بخشوده رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک درنشست بااصحاب رسانه بابیان اینکه آموزش وپرورش هرساله برای ورودبه سال تحصیلی جدیدآمادگی خودرا درقالب پروژه مهر باید اعلام کند،گفت: در همین راستا ماپنج کمیته با نام‌های تبلیغ و توجیه، نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز، تأیید صلاحیت وارزیابی و نظارت راتشکیل داده‌ایم که هرکدام وظایف خاص خودشان رادارند.

بخشوده وظیفه کمیته تبلیغ و توجیه را آماده سازی افکارعمومی، ارتباط با اصحاب رسانه واطلاع رسانی برنامه‌ها ومسائل شروع سال تحصیلی به مردم خواند و اظهار داشت: کمیته نیروی انسانی بحث ساماندهی نیروها، تکمیل کادرمدارس وجایگزینی وانتقال دبیران رابرعهده دارد.

او بااشاره به اینکه کمیته تعمیر و تجهیز کار آماده سازی مدارس رااز لحاظ فضای فیزیکی پیگیری می‌کند، تصریح کرد: مااکثر مدارس را رصد کردیم و سعی داشته ایم مشکلات آن‌ها را براساس اولویت‌بندی نظیر تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی، آماده‌سازی فضای سبز، ایزوگام و ... مرتفع کنیم.

بخشوده ازبرگزاری جلسات محلی و مشورت باشورای هرمنطقه برای حل مشکلات مدارس یادکردوگفت: یکی از مدارس که ساختمان کلنگی داشت تخریب کرده ودرحال ساخت مجدد آن هستیم وامیدواریم تااول مهر ساخته شود.

اومسئولیت کمیته تاییدصلاحیت را تعیین صلاحیت هرفردبه عنوان مدیر یا معاون مدارس دانست وافزود: کمیته ارزیابی ونظارت نیز بر ثبت نام دانش آموزان و رعایت  محدوده‌بندی ناظر است.

رئیس اداره آموزش وپرورش شهربابک به عدالت ثبت نام ومحدوده‌بندی تاکید و تصریح کرد: دانش‌آموزان هر منطقه باید در مدرسه‌ای که در محدوده‌ی تعیین شده وجود دارد ثبت نام کنند.

او با بیان اینکه ثبت‌نام شدن دانش‌آموزان به صورت گزینشی، توزیع معلمان به شکل گزینشی، ساختمان، قوی بودن کادر مدیریتی عواملی هستند که باعث متفاوت شدن مدارس از یکدیگر می‌شوند، گفت: اگر این چند عامل را کنترل کنیم بین مدارس آنچنان تفاوتی بوجود نمی‌آید.

بخشوده با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از دانش‌آموزان شهربابک در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: مدارس هیئت امنایی، نمونه دولتی، و تیزهوشان شهریه مصوب دارند و به طور قانونی شهریه دریافت می‌کنند.

او افزود: مدارس دولتی اجازه ندارند اولیا را مجبور به پرداخت شهریه کنند، اما چون سرانه‌ای به آنان پرداخت نمی‌شود، اولیا در صورت تمایل می‌توانند به این مدارس کمک کنند.

بخشوده از ساخت دو مدرسه ۱۲ کلاسه در شهربابک و خورسند توسط یک خیر خبر داد و گفت: مکان آن‌ها جا نمایی شده است و این اقدام صورت می‌گیرد.

او استفاده از کتب کمک آموزشی و گرفتن آزمون از دانش‌آموزان را ممنوع خواند و گفت: علی‌رغم وجود کتاب‌های کمک آموزشی فراوان و تبلیغات گسترده در این خصوص هیچ مدرسه‌ای حق استفاده از این کتاب‌ها را ندارد و نمی‌تواند دانش‌آموزان را ملزم به استفاده از آن کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک اظهار داشت: برای دانش‌آموزان هر پایه اهدافی تعیین شده که در قالب کتاب درس برای آنان برنامه‌ریزی شده است ومعلمان باید در همین چارچوب پیش روند.

او بااشاره به اینکه اگرقراراست کتابی به عنوان کتاب کمک درسی معرفی شود، کتاب داستان بهترین انتخاب است، زیرا املاو انشای دانش آموزان تقویت می‌شود، بیان داشت: کتاب‌های کمک درسی گران هستند و بیشتر جنبه‌ی حفظی دارند و بچه‌ها راعصبانی و از درس دلزده می‌کنند و دانش‌آموزان بعد‌ها دچار استرس و اضطراب می‌شوند.

بخشوده باتاکیدبراجرای سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین راهنما ونقشه آموزش و پرورش است و فعالیت‌های ما بایددر چارچوب این سند باشد.

وی افزود: درسند تحول بنیادین درس‌های هنر و ورزش و عبادی جایگاه خاصی دارند ومورد اهمیت واقع شده‌اند.

بخشوده به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق اجرای طرح آموزش مهارت‌های زندگی اشاره کرد و بیان داشت: ماطی سه سال اخیر سعی کردیم ازطریق اجرای طرح آموزش مهارت‌های زندگی به عنوان کلاس فوق برنامه روی مهارت حل مسئله، نه گفتن، ارتباط بین فردی و درون فردی و بالا بردن اعتمادبه نفس دانش‌آموزان کار کنیم که تحقق این امر باعث می‌شودبچه‌ها فریب نخورند.

او از حفظ مدارس کم جمعیت مقطع ابتدایی شهربابک با پیگیری‌های انجام شده ومساعد‌های مدیرکل یاد کرد و گفت: درمقطع متوسطه مدارسی که زیر ۵ نفر هستند را نمی‌توانیم حفظ کنیم زیراساماندهی معلم در این مدارس دشوار است.

رئیس اداره آموزش وپرورش شهربابک یادآورشد: از سوی وزراتخانه برنامه‌ای تفویظ اختیار شده است که درهفته دوساعت در اختیار مدیران است که برای بچه‌ها برنامه ریزی کنند.

او به قهرمانی والیبال دختران مقطع متوسطه اول شهربابک در کشور اشاره کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان شهربابکی رتبه‌های استانی بسیاری بدست آورده‌اند و همچنین در رشته‌های انشای نماز، پرسش مهر، عکاسی، داستان نویسی و طراحی پوستر دانش‌آموزان شهربابکی رتبه‌های برتر کشوری را کسب کرده‌اند.

بخشوده اعلام کرد: در کنکور امسال شهربابک حدود هشت نفر رتبه زیر 100 و 50 نفر رتبه زیر هزار داشته است.

او با اشاره به اینکه سعی داریم با حمایت خیران زمینه تحصیل دانش‌آموزان بی بضاعت را مهیا کنیم، افزود: تلاشمان بر این بوده است که بچه‌های بی‌سرپرست شهرستان را در بهترین مدارس ثبت‌نام کنیم و همچنین مدارس حاشیه‌ای و ضعیف‌تر شهرستان را با مدارس قوی ادغام کرده‌ایم.

بخشوده گفت: هنوز ما یک ریال بودجه دولتی دریافت نکرده‌ایم و فعالیت‌های انجام شده از طریق ظرفیت‌های شهرستان بوده است.

او با بیان اینکه درمانگاه فرهنگیان از سالها قبل فعالیت داشته و از سال گذشته وزارت خانه تاکید کرده است که همه درآمدها باید به حساب وزارتخانه واریز شود و این رفت آمد پول زمانی طولانی را صرف می‌کرد تصمیم گرفته شد که درمانگاه فرهنگیان به بخش خصوصی واگذار شود، اظهار داشت: این درمانگاه به بنیاد فرزانگان واگذار می‌شود اما باید طبق روال سابق خدمات به فرهنگیان ارائه کند.

احمد محمودزاده معاون پشیبانی آموزش و پرورش و مسئول کمیته تعمیر و تجهیز مدارس شهربابک نیز در ادامه این نشست خبری گفت: در زمینه ساخت و سازهای سرویس‌های بهداشتی، رنگ آمیزی و تعمیرات جزیی و کلی 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

او افزود: برای زیرسازی و آسفالت مدارس 350 میلیون تومان اعتبار تامین شده است که جا دارد از همکاری شهرداری تشکر کنم.

او با بیان اینکه برای ایزوگام مدارس 200 میلیون تومان هزینه نیاز است، اظهار داشت: در کل اعتبارات دولتی برای آموزش و پرورش 200 میلیون تومان است.

محمودزاده بر لزوم انجام کارهای خیریه در شهربابک تاکید کرد و بیان داشت: لازم است که علاوه بر مسئولان مدارس، مردم نیز تابع قانون باشند تا مشکلی بوجود نیاید.

انتهای پیام/ح

ساخت دو مدرسه خیرساز در شهربابک

برچسب ها: آموزش وپرورش ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار