امیر سرتیپ حاتمی گفت: در سایه تروریسم اقتصادی که ایجاد شده است ما گام به گام پیشرفت خواهیم کرد.

تروریسم اقتصادی مانع پیشرفت کشور نیستبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز آیین تبادل تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و وزارت دفاع در ساختمان معاونت علمی برگزار شد؛ این تفاهم نامه برای پیشبرد مسائل هوایی، فضایی، علوم زیستی و علوم شناختی کمک خواهد کرد.
 
در این مراسم امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع اظهار کرد: وزارت دفاع همکاری دیرینه‌ای با معاونت علمی دارد و همواره از آثار این فعالیت‌ها را به صورت مستقیم و غیر مستقیم شاهد بوده‌اید.
 
او با اشاره به آثار چشمگیر فعالیت‌های معاونت علمی در سطح کشور گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه الگوی جدیدی را برای بهبود همکاری‌ها توسعه خواهیم داد و امیدواریم اتفاقات خوبی در عرصه‌های تجهیزات دفاعی و این دست تکنولوژی‌ها رقم بخورد. این قرار داد بدون شک باعث خواهد شد در بخش دفاع حمایت‌های بیشتری صورت بگیرد و بسیاری از موانع از سر راه برداشته شود.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: ما تلاش کردیم تا با توجه به ظرفیتی که در صنایع دفاعی وجود دارد از خزانه و توانایی‌های معاونت علمی استفاده کنیم؛ بخش دفاع پتانسیل و توانایی خوبی برای اجرای طراحی دارد.
 
امیر سرتیپ گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه نقطه عطفی برای مجموعه دفاعی و اقتصادی کشور باشد؛ امروزه فناوری و علمی که در هر بخش وجود دارد می‌تواند در سایر بخش‌ها هم مورد استفاده قرار بگیرد.

او گفت: آمریکا تمام تلاشش را برای آسیب رساندن به مردم می‌کند؛ در سایه این تروریسم اقتصادی که ایجاد شده است ما را از اقدام ساده‌ای مثل خرید و فروش محروم کردند، اما ما گام به گام پیش خواهیم رفت و با اتکا به خود، پیشرفت خواهیم کرد. امیدواریم تدابیر مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.
بیشتر بخوانید: شرط مهاجرت نکردن جوانان از زبان معاون علمی رئیس جمهور/ ارزش افزوده در دل تولید علم وجود دارد

همکاری نزدیک وزارت دفاع و معاونت علمی و فناوری

تروریسم اقتصادی مانع پیشرفت کشور نیستدر ادامه مراسم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: همان طور که اشاره شد از سال‌های قبل همکاری نزدیکی بین ما و وزارت دفاع وجود داشت؛ با امضا این تفاهم نامه تلاش می‌کنیم که وزارت دفاع از تولید فاصله گرفته و این بخش را به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار کند.

او تصریح کرد: نوآوری از شرکت‌های خصوصی بیرون می‌آید نه سازمان‌های دولتی؛ وزارت دفاع یکی از همراهان همیشگی ما در حوزه شرکت‌های دانش بنیان بوده است و حتی زمانی که سایر ارگان‌‌ها تلاشی برای همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌کردند، وزارت دفاع همکاری خوبی با معاونت علمی و فناوری داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با امضای این تفاهم‌نامه شاهد فعالیت مراکز نوآوری خواهیم بود؛ بخش هایی که جنبه محرمانه ندارد می‌تواند به بخش خصوصی سپرده شود.

ستاری ادامه داد: کار معاونت علمی همراهی با نوآوری و اولین‌هاست؛ بنابراین توسعه بازار و خرید محصول که در اختیار وزارت دفاع است و به این ارگان سپرده می‌شود.

بجز تولیدات داخلی هیچ اتکایی نداریم

او تاکید کرد: این حوزه کاملا تحریم است و بجز تولیدات داخلی هیچ اتکایی نداریم؛ استارت‌آپ‌هایی باید با بینش دفاعی توسعه پیدا کنند اما برخی شرکت‌ها می‌توانند با بخش دفاعی همراهی کنند.

ستاری گفت: ما پتانسیل اختصاص حدود یک هزار میلیارد تومان برای سال ۹۸ را داریم؛عدد هزینه و بودجه باید با توجه به قرارداد‌ها و کار‌های تجاری اعلام شود اما با برنامه ریزی‌های انجام شده ظرف مدت کوتاهی دو برابر خواهد رسید؛ قرار دادهای شرکت‌ها ۳ ساله و قابل تمدید با توافق طرفین است.

 
در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار