دولت افغانستان اعلام کرد که تلاش های خود برای صلح با طالبان را تا پس از برگزاری انتخابات متوقف کرده است.

تلاش های صلح تا تشکیل دولت آینده افغانستان متوقف شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از توقف مذاکرات صلح آمریکا و طالبان توسط رئیس جمهور آمریکا، دولت افغانستان نیز اعلام کرد که تلاش های خود برای صلح با طالبان را متوقف کرده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری در کابل اظهار داشت: در حال حاضر تمرکز اصلی دولت افغانستان روی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

سخنگوی اشرف غنی تاکید کرد که تلاش های صلح توسط دولت آینده افغانستان که برآمده از انتخابات 6 میزان/ مهر خواهد بود به پیش برده می شود.

صدیقی تاکید کرد که تداوم خشونت ها از سوی طالبان عامل اصلی توقف روند صلح است. وی افزود: «تا روز برگزاری انتخابات شش میزان/ مهر، حکومت افغانستان تلاش‌های خود را راجع به پروسه صلح متوقف ساخته است. به باور ما کلید مشروعیت صلح در برگزاری انتخابات است و صلح بدون مشروعیت نمی تواند تامین شود.»

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز در یک گردهمایی انتخاباتی در ولایت قندهار بیان داشت که پس از برگزاری انتخابات، صلح را در اولویت قرار می‌دهد و وی حاضر است در هر گوشه ای از افغانستان با طالبان گفتگو کند.

گفتنی است که مذاکرات صلح آمریکا با طالبان یک هفته قبل با پیام توئیتری «دونالد ترامپ» متوقف شد. رئیس جمهور آمریکا روز 16 سنبله/ شهریور در چند توئیت کوتاه و متوالی نوشت که مذاکرات صلح با طالبان را متوقف کرده و همچنین برنامه خود برای دیدار با رهبران طالبان و رئیس جمهوری افغانستان در کمپ دیوید را نیز لغو کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار