کمیسر عالی سازمان ملل در امور آوارگان با تاکید بر اینکه همه باید بتوانند به پناهندگی و حمایت بین المللی دسترسی داشته باشد، از حکم دیوان عالی آمریکا درباره پناهجویان ابراز تاسف کرد.

سازمان ملل از حکم دیوان عالی آمریکا درباره پناهجویان ابراز تاسف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از حکم دیوان عالی آمریکا درباره پناهجویان، تاکید کرد هر کس که از خشونت یا اذیت و آزار گریزان باشد، باید بتواند به روش‌های کامل و مؤثر پناهندگی و حمایت بین المللی دسترسی داشته باشد.

بر اساس محدودیت‌های جدید، هر پناهجویی که از کشور ثالث عبور کرده و به آمریکا آمده باشد و در کشور ثالث برای پناهندگی تقاضا نداده باشد، نمی‌تواند پناهندگی آمریکا را کسب کند.

اندری ماهسیچ (Andrej Mahecic) سخنگوی کمیسر عالی سازمان ملل در امور آوارگان در گفتگو با خبرنگاران در دفتر این سازمان در ژنو اظهار داشت: «ما به دستور دیوان عالی آمریکا توجه داشتیم که اجازه می‌دهد این سیاست در حالی اجرا شود که چالش‌های موجود در دادگاه‌های پایین‌تر به اجرا در می‌آیند. ما نظرات خود را درباره این سیاست به روشنی و علنی بیان کرده ایم.»

وی ادامه داد: «ما از تاثیر اجرای این سیاست بر پناهجویان متاسف هستیم.»

سخنگوی کمیسر عالی سازمان ملل در امور آوارگان تاکید کرد: «دغدغه ما این است مردم - خانواده ها، کودکان بی سرپرست و افراد دیگر - که امروز از آمریکای مرکزی از طریق مکزیک و جا‌های دیگر در حرکت هستند، نیاز مبرم به پناهگاه امن دارند.»

وی افزود: «ضروری است که این افراد به سرعت شناسایی شوند و از امنیت و مساعدت لازم برخوردار شوند و از حق پناهندگی برخوردار شوند. دیوان عالی کشور (آمریکا) به محتوای سیاست مورد نظر رسیدگی نمی‌کند.»

پیش از این نیز وزیر امور خارجه مکزیک با رای دیوان عالی آمریکا در خصوص درخواست پناهجویی در خاک مکزیک و کانادا مخالفت کرد.

مارچلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک گفت: «آمریکا سیاست مهاجرتی بسیار سختگیرانه‌ای دارد. تصمیم دادگاه با توجه به تاثیری که دارد قابل توجه است. این دادگاه عالی آمریکا است؛ بنابراین ما باید چه کاری انجام دهیم؟ ما باید در مورد خطرات آن چه کاری انجام دهیم؟ ما نگران این مسئله هستیم. ما این مسئله را سازنده نمی‌دانیم. این رای هیچ گزینه‌ای را در برابر افراد قرار نمی‌دهد. شما باید گزینه‌هایی در برابر افراد قرار دهید که جان خود را به خطر نیندازند. ما این وضعیت را ایجاد نکرده ایم. این موضوع را دادگاه عالی آمریکا ایجاد کرده است.»

وی افزود: «ما قصد نداریم سیاست خود را تغییر دهیم. سیاست ما در خصوص پناهندگی در مکزیک یک سنت است و ما در مکزیک هرگز این نوع محدودیت‌ها را اجرا نمی‌کنیم. این چیزی نیست که در مکزیک درباره آن اجماع داشته باشیم.»

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک هم گفت: «هیچ اختلاف عمیقی وجود ندارد، اختلاف وجود ندارد، هیچ موضوعی که بتواند بر اقتصاد و توسعه کشور ما تاثیر گذار باشد وجود ندارد.»

رئیس‌جمهور مکزیک افزود: «اما ما شرایط بی نظیری برای تایید معاهده تجارت آزاد داریم، چیزی که به سود سه اقتصاد (مکزیک، آمریکا و کانادا)، سه ملت و ۳ کشور خواهد بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار