مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: یک سوم مدارس استان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد که درصد این بودجه را خیران مدرسه ساز تامین می‌کنند.

نیاز ۵ هزار میلیارد تومانی استان برای بازسازی مدارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جاسم حسین پور مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: در حالی که متوسط سرانه فضای آموزشی استان ۴.۲ است، این عدد در حاشیه شهر مشهد به ۲.۲ مترمربع محدود می‌شود.

او افزود: ۲۸۰ هزار متر مربع فضا‌های آموزشی جدید باید در حاشیه شهر مشهد ساخته شود تا سرانه فضای آموزشی حاشیه شهر مشهد به متوسط استان برسد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به اینکه یک سوم مدارس استان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد گفت: ۵۵ درصد بودجه مقاوم سازی و بازسازی مدارس استان را خیران مدرسه ساز تامین می‌کنند و بقیه آن مربوط به اعتبارات دولتی است.
 
او بیان کرد: بودجه دولتی بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس استان ۲۰۰ میلیارد تومان است که ما برای بازسازی به پنج هزار میلیارد تومان بودجه نیازداریم.
حسین پور تصریح کرد: خیران مدرسه ساز امسال ۱۱۰ میلیارد تومان برای مقاوم سازی و بازسازی مدارس استان تعهد تامین اعتبارات کرده‌اند.

او افزود: ۱۲۰۴ کلاس درس جدید با ۱۴۵ هزار متر مربع زیربنا از ابتدای مهرماه امسال در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد که بیش از نیمی از آن به کمک خیران مدرسه ساز ساخته شده است.

انتهای پیام/ح. ص

نیاز پنج هزار میلیاردی استان برای بازسازی مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.