استاندار تهران گفت: بانک‌ها باید برای مخالفت با هر پروژه‌ و طرحی دلیل کافی داشته باشند.

بانک‌ها برای مخالفت با پروژه‌ها بی دلیل سنگ اندازی نکنندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران اظهار کرد: هم اکنون در شرایط بسیار سختی قرار داریم و از زمان انقلاب تاکنون از هجمه‌های اقتصادی بی امان نبودیم و این موضوع می‌تواند یک فرصت استثنایی برای ما باشد.

او افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد، رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی در سال‌های اخیر باید فرصت را غنیمت شماریم تا از خام فروشی و نفت فروشی نجات پیدا کنیم و این یک شرایط ویژه برای کشور ما محسوب می‌شود.

استاندار تهران گفت:در وضعیت اقتصادی فعلی باید به تولید کنندگان کمک کرد، چراکه رونق اقتصادی نکته کلیدی هر کشور برای پیشرفت و توسعه است.

محسنی بندپی بیان کرد: اگر اقتصاد یک کشور رونق یابد، بانک‌ها نیز رونق بیشتری خواهند یافت.

او افزود: بانک‌ها باید برای مخالفت با هر پروژه‌ و طرحی دلیل کافی داشته باشند و هدف از تشکیل این جلسات کمک کردن به سرمایه‌گذاران است.

استاندار تهران گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بانک‌ها، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان سه عامل کند کننده طرح‌ها و پروژه‌ها هستند.

محسنی بندپی تصریح کرد: حفظ اشتغال موجود، ایجاد اشتغال جدید و حمایت از واحد‌های تولیدی موجب تسریع در رونق اقتصادی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف طرح‌های معرفی شده در حوزه اقتصاد مقاومتی به بانک‌ها ظرف ۱۰ روز


او افزود: ۶۰ درصد واحدهای تولیدی استان تهران فعال هستند و می‌توانیم با ایجاد تسهیلات این امکان را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

استاندار تهران ادامه داد: برای تبدیل واحد‌های تولیدی به ۱۰۰ درصد نیازمند مساعدت و همراهی بانک‌ها هستیم.

محسنی بندپی گفت: برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات سلیقه‌ای عمل می‌کنند که یکی از ایرادات ما در سیستم اداری موضوع سلیقه‌ای عمل کردن آن هاست.

استاندار تهران گفت: در استان تهران حدود ۱۲۷ طرح برای سرمایه در گردش برای بازسازی و نوسازی داشتیم که تنها بانک آینده ۶۰ درصد از تسهیلات خود را پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

تأکید استاندار تهران بر حمایت از کارگاه‌های تولیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار