حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت گفت: نخستین جشنواره استانی شعر آئینی به میزبانی گرمسار برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشستی با عوامل برگزاری جشنواره شعر آئینی استان سمنان ضمن بیان اینکه این جشنواره به‌صورت استانی برای نخستین بار در گرمسار برگزار خواهد شد،گفت: این جشنواره هشتم مهرماه با تجلیل از برگزیدگان در گرمسار به کار خود پایان خواهد داد.

او بابیان اینکه ۲۵۰ اثر از ۸۸ شاعر استان سمنان تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است،افزود: خوشبختانه استقبال شاعران از این جشنواره باوجوداینکه برای نخستین بار به‌صورت استانی در گرمسار برگزار می‌شود، خوب بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره اهداف این جشنواره تأکید کرد: جشنواره شعر آئینی درواقع یک فرصت خوب برای کمک به هنر شعر در استان و رونق آن محسوب می‌شود که برگزارکنندگان آن در استان نیم‌نگاهی نیز به این امر دارند.

فضیلت گفت: این جشنواره همچنین توسعه تشکل‌ها را نیز دنبال می‌کند چراکه معتقدیم هنر شعر کمی از ضرورت‌ها و کارکرد‌های اجتماعی خویش فاصله گرفته و لذا شعری در جامعه جا باز می‌کند که به نیاز‌های آن پاسخ دهد پس باید شعر به مسائل و نیاز‌های مخاطبان نیز پاسخ دهد.

او همچنین بابیان اینکه جشنواره شعر آئینی استان سمنان در دو بخش برگزار خواهد شد، تأکید کرد: بخش کلی جشنواره شامل مناقب و مرثیه ائمه معصومین (ع)، نماز و نیایش، شهادت، ایثار، قرآن، توحید، سیره اهل‌بیت (ع) و ... است و بخش اختصاصی یا ویژه به انتظار، مهدویت و ... اختصاص دارد.

انتهای پیام/ح

۲۵۰ اثر از ۸۸ شاعر استان سمنان به دبیرخانه همایش ارسال شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.