گفتگوی تلفنی اشرف غنی و موگرینی درباره انتخابات و روند صلح

رئیس جمهور افغانستان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک تماس تلفنی درباره روند صلح و انتخابات گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی اشرف غنی و موگرینی درباره انتخابات و روند صلحبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان و «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک تماس تلفنی درباره روند صلح و انتخابات گفتگو کردند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با بیان این مطلب اظهار داشت: موگرینی در این تماس تلفنی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز سه‌شنبه کابل که منجر به کشته و زخمی شدن مردم افغانستان شد، با همدردی قربانیان، بر حمایت اتحادیه اروپا از مردم افغانستان تاکید کرد.

وی افزود: موگرینی بر روند صلح و آشتی به رهبری و مالکیت افغانستان برای برقراری صلح در افغانستان که راه را برای رفاه و صلح مردم این کشور فراهم می‌کند تاکید کرد و گفت که در پی شکست مذاکرات آمریکا و طالبان و عدم آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، لزوم برگزاری انتخابات بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

صدیقی خاطر نشان کرد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری در 28 سپتامبر عادلانه و شفاف برگزار شود.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اضافه کرد: موگرینی با ابراز تاسف از توقف مذاکرات آمریکا و طالبان و گفتگوهای بین الافغانی تاکید کرد: مذاکرات صلح مستقیم میان دولت و طالبان برای صلح پایدار و با یک توافق متوازن که به نفع تمام افغان‌ها و همراه با آتش‌بس باشد،  تنها راه پیش روست. او در پایان بار دیگر بر حمایت اتحادیه اروپا از مردم افغانستان تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار