به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیران شبکه اجتماعی اینستاگرام تصمیم گرفتند که از این به بعد پستهای مرتبط با جراحیهای زیبایی و محصولات رژیمی را محدود کنند. سیاست جدید اینستاگرام علاوه بر محدودسازی پستها، پاسخ و واکنشهای کاربران نسبت به پستهایی با موضوعات اعلام شده را نیز محدود میکند.
بیشتر بخوایند: امکانات جدید برای تولیدکنندگان محتوا در بروزرسانیهای جدید فیسبوک و اینستاگرام
اینستاگرام بستر بسیار مناسبی را برای تبلیغات گسترده جراحیهای زیبایی و فروش انواع دارو و غذاهای رژیمی فراهم آورده است. در حال حاضر میلیونها کاربر در سراسر جهان در حین گردش اینستاگرامی تبلیغات بسیار زیای در مورد جراحیهای قسمتهای مختلف بدن مانند جراحی بینی، چشم و غیره را مشاهده میکنند و بارها نسبت به این موضوع انتقاد کردهاند.
حال اینستاگرام برای رضایت هرچه بیشتر کاربران خود، نظارتهای اعمال شده بر پستهای منتشر شده در این شبکه اجتماعی را افزایش داده و بیش از گذشته تبلیغات مرتبط با جراحیهای زیبایی و محصولات رژیمی را محدود میکند. قوانین نظارتی جدید به طور همزمان در فیسبوک نیز اجرا میشود و کاربران پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در آمریکا از این پس تبلیغات کمتری از جراحیهای زیبایی را مشاهده میکنند.
بسیاری از تبلیغاتی مرتبط با داروها و رژیمهای غذایی کاهش وزن در اینستاگرام بارها از سوی پزشکان و مراجع معتبر غذایی و دارویی در سراسر جهان رد و خطرناک خوانده شدهاند. کاربران زیادی پس از مصرف این داروها دچار مشکلات و بیماریهای قلبی و عروقی شدند و به دلیل وجود نداشتن دفتر یا شرکت معتبر برای تولید و عرضه این داروها نتوانستند شکایتی را مطرح کنند.
اما کالینز مدیر سیاستهای عمومی اینستاگرام گفت: "ما به دنبال کاهش خطرات تبلیغات آسیبزننده به سلامت کاربران هستیم. حتی افرادی که از داروهای تبلیغ شده در اینستاگرام استفاده نمیکنند بعضا تحت فشارهای روحی قرار گرفته و به هیچ عنوان علاقهای به مشاهده این تبلیغات ندارند."
تحقیقات بیشماری در سراسر جهان نشان داده است تبلیغات اینستاگرامی نقش ویژهای در ایجاد اختلالات غذایی و به وجود آمدن افسردگی در بین جوانان دارد.
انتهای پیام/