امام جمعه موقت بیرجند گفت:مقاومت و ایستادگی تنها گزینه ملت ایران در برابر مستکبران است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: دشمن به دنبال خدشه دار کردن فرهنگ اسلامی و آرمان‌های نظام است و تنها گزینه ملت ایران در برابر مستکبران، مقاومت و ایستادگی است.

او با اشاره به ۳۱شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی، افزود:دشمن با این جنگ، می‌خواست با کمک استکبار جهانی نظام نوپای ایران را از پای درآورد، اما مردم ایران توانستند با مقاوت خود بر دشمنان پیروز شوند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به خسارات جانی و مالی جنگ تحمیلی علیه ایران بیان کرد:اما این جنگ برکات زیادی برای ملت ایران داشت و به دشمنان انقلاب اسلامی نشان دادکه مقاومت با تکیه بر نیرو‌های داخلی راه پیروزی و مقابله بر دشمنان است.

امام جمعه موقت بیرجند در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید و حضور میلیون‌ها دانش آموز و دانشجو در مدارس و دانشگاه ها،اظهار کرد:دشمن این نسل از جامعه را هدف قرار داده و لازم است مسئولان اجرایی توجه ویژه‌ای به این نسل از جامعه داشته باشند.

او با بیان اینکه نظام آموزشی ما باید براساس فرهنگ ایرانی اسلامی باشد، تصریح کرد: نخبگان حوزه و دانشگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را طراحی کردند، اما متأسفانه این سند هنوز اجرایی نشده است.

حجت الاسلام مختاری گفت: از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم این سند را جدی بگیرد و مقدمات اجرای آن را فراهم کند.

 امام جمعه موقت بیرجند گفت: در این راستا معلمان، اساتید، دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها باید در کنار اجرای رسالت خود با مطالبه گری، زمینه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را فراهم کنند.

او با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای فرهنگی غنی و قانون اساسی مدون است، افزود: کشور‌های غربی و اروپایی به دلیل داشتن فرهنگ پوچ و مادی گرا ، به دنبال آن هستند که مشکلات فعلی کشور را به فرهنگ ناب اسلامی و قانون اساسی ربط دهند که در این زمینه مردم باید هوشیار باشند.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: مردم بدانند هیچ جنگی صورت نخواهد گرفت، زیرا دشمن از ۸ سال دفاع مقدس، مقاومت کشور‌های منطقه و سرنگونی پهباد آمریکایی درس عبرت گرفته است.

انتهای پیام/ ی

استفاده از توان داخلی، تنها راه پیروزی بر دشمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.