نماینده مجلس گفت: تحریم‌های جدید آمریکا هیچ نکته جدیدی نداشته و تنها یک بار روانی و رسانه‌ای را به همراه دارد.

تحریم جدید آمریکا چه بخش دیگری از کشور را هدف قرار داده است؟احمد انارکی عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این تحریم‌ها در گذشته هم وجود داشت و چیز جدیدی نیست، به طوری که بانک مرکزی پیش‌تر نیز توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده بود، اما این‌بار نام این بانک به فهرست تأمین مالی تروریسم اضافه شده است.

او ادامه داد: در واقع این تحریم پس از حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو که  توسط یمن صورت گرفت که در نتیجه به کاهش ۵۰ درصدی صادرات نفت عربستان منجر شد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که تحریم‌های جدید، مکانیزم تأمین مالی سپاه قدس و حزب‌الله را هدف قرار داده است که منطقه را بی‌ثبات می کند.


بیشتر بخوانید:تاثیرلغو تحریم ها و پسابرجام در اقتصاد


انارکی محمدی در ادامه با اشاره به اینکه این تحریم چه بخش‌های از کشور را در بر می‌گیرد،گفت: وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که این تحریم‌ها صندوق مبادلات  و صندوق توسعه ملی ایران که رئیس‌جمهور، رئیس بانک مرکزی و وزیر نفت ایران عضو هیات مدیره آن هستند، هدف قرار داده و جای دیگری نیست.

انتهای پیام/

کاهش ۵۰ درصدی صادرات نفت عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار