معاون آموزشی حوزه‌های کشور گفت: امسال ۵ هزار طلبه به طور رسمی سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه را در سراسر کشور آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت الاسلام مهدی رستم نژاد، معاون آموزشی حوزه‌های کشور در حاشیه مراسم بازگشایی حوزه‌های آیت الله اعتمادی در کاشان، گفت:نزدیک به ۳۰۰ رشته و گرایش و در حال حاضر بیش از ۵۰ رشته در حال اجرا داریم که باید در این درختواره دانشی جانمایی شوند.

او با اشاره به اینکه روحانیت باید مردم را با عمل خویش به سوی دین دعوت کند، گفت: نخستین مرحله برای هدایت مردم، تحصیل در حوزه‌های علمیه و گذراندن دوران طلبگی است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور، افزایش اختیارات مدارس و حوزه‌ها در استان‌ها برای برگزاری امتحانات و اعطای مدارج و ارتقای علمی حوزه‌ها و اضافه شدن دروس خارج فقه و اصول به حوزه‌ها را از برنامه‌های مدیریت حوزه‌های علمیه کشور درسال تحصیلی جدید برشمرد.

حجت الاسلام رستم نژاد، تاکید کرد: امروز حدود ۶۰۰ مدرسه در سراسر کشور زیر بار برنامه‌های جدید آموزشی حوزه هستند.

او، یادآور شد: قرآن، حدیث، منطق، فلسفه و فرق اسلام، ارتباطات، اخلاق، تبلیغ، علوم انسانی و اسلامی، زبان، فقه، اصول و برخی از عناوین دیگر از جمله سرشاخه‌هایی است که در درختواره‌های آموزشی برای آن تصمیم گیری علمی شده و برای هر سرشاخه به تناسب ۲۰ رشته پیش بینی شده است.

به گفته او، کاهش طول تحصیل برای متقاضیان دیپلم از دیگر تغییرات در آموزش است.
حجت‌الاسلام رستم نژاد، اظهار داشت: زمان تحصیل در برنامه جدید برای دیپلمه‌ها و بالاتر از شش سال به پنج سال کاهش یافته است.

رئیس حوزه‌های آیت الله اعتمادی، نیز در پایان این مراسم با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه گفت: افرادی که این راه را انتخاب کردند بدانند که بهترین و مناسب‌ترین مسیر را برگزیدند.

شایان ذکر است: در این مراسم از نرم افزار کتابخانه حوزه و نرم افزار اتو ماسیون ت؛ ذیه رونمایی شد.

۱۴ مدر سه برادران و ۵ مدرسه خواهرن با بیش از ۲ هزار طلبه در شهرستان کاشان مشغول تحصیل هستند.


انتهای پیام/م

 

مراسم بازگشایی حوزه های آیت الله اعتمادی در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.