طبق اعلام مسئولان مربوطه، از امروز نداشتن کارتخوان در مطب پزشکان، مصداق فرار مالیاتی است و جرم محسوب می‌شود.

شگرد جدید پزشکان برای فرار از نصب کارتخوان/مهلت ثبت نام کارتخوان مطب‌ها به خط پایان رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درآمدهای نجومی پزشکان و بی سر وسامانی دریافتی‌های آنان،‌در نهایت سیاستی به نام دستگاه کارتخوان را برای ساماندهی به این معضل به میان آورد. موضوعی که پزشکان باید از آن تمکین کنند اما گویی سایه سنگین پزشک سالاری در کشور بر اجرای این طرح پر سر و صدا هم سایه انداخته است و حالا عصیان برخی از پزشکان در اجرای این طرح مشهود است.

بعد از کشمکش بسیاری که برای اجرای این طرح وجود داشت؛ همچنان برخی پزشکان فرار را بر شفاف سازی مالی ترجیح می‌دهند و از دریافت یا کار با کارتخوان خودداری می‌کنند.

بر اساس مشاهدات میدانی از کلینیک‌ها و مطب پزشکان، با اینکه مهلت ثبت نام کارتخوان و اتصال آن‌ها به فروشگاه‌های آنلاین اینترنتی بعد از ۴ بار تمدید در تاریخ‌های" ۳۱ مرداد، یکم شهریور، ۱۵ شهریور و ۳۱ شهریور" تمدید شدند، اما متأسفانه در این مراکز درمانی، کارتخوانی وجود ندارد و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای مراجعه کنندگان  به این مراکز شده است.

بیماران برای دریافت حق ویزیتشان باید پول نقد به همراه داشته باشند. در برخی موارد که دستگاه کارتخوان در مطب باشد بیمار را مجبور می‌کنند که مبلغی را از طریق کارتخوان و باقی را به صورت نقد پرداخت کند. برخی هم با ادبیاتی عجیب این طور عنوان کردند که" تا چوب بالای سرمان نباشد"، از کارتخوان استفاده نمی‌کنیم!.

متأسفانه تعداد محدودی از پزشکان، نه تنها کارتخوان در مطبشان موجود نیست، بلکه برای دریافت ویزیت، شماره کارت بانکی خود را به بیمار می‌دهند.

طبق اعلام مسئولان مربوطه؛ مهلت چهارم سازمان امور مالیاتی برای نصب کارتخوان و اتصال به فروشگاه اینترنتی آنلاین به پایان رسیده است و بر اساس قانون از امروز ( اول، مهر) نبود دستگاه کارتخوان در مراکز درمانی تخلف و اقدامی غیرقانونی است.

سازمان امور مالیاتی کشور بار‌ها از طریق تریبون‌های مختلف این موضوع را اعلام کرده است که وجود دستگاه کارتخوان هیچگونه ارتباطی با پرداخت مالیات ندارد.
 
بنابر نظر مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور، پزشکان مشارکت پایینی در نصب کارتخوان داشته‌اند به طوری که آمار ثبت نام کنندگان کارتخوان و دریافت کد جهت اتصال به فروشگاه اینترنتی را در حدود ۲۰ درصد اعلام کرده‌اند؛ این در حالی است که پزشکان فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم جهت دریافت کد و اتصال به فروشگاه اینترنتی آنلاین را بار‌ها اعلام کرده‌اند و معتقدند که جهت اتصال به فروشگاه‌های اینترنتی، هماهنگی‌های لازم جهت ثبت نام وجود ندارد و آن‌ها برای دریافت کد مخصوص خود دچار مشکلات متعددی می‌شوند.

رد و بدل بحث‌های بین سازمان امور مالیاتی و جامعه پزشکی نه تنها به نفع هر دو گروه نیست، بلکه باعث کاهش اعتماد مردم به پزشکان می‌شود و این مسئله باعث کم شدن سرمایه اجتماعی جامعه می‌شود.

آخرین جزئیات تجهیز مطب پزشکان به کارتخوان

علی رستم پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون سپاری سازمان امور مالیاتی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  در تشریح آخرین جزئیات تجهیز مطب پزشکان به کارتخوان اظهار کرد: تعداد ۷۳ هزار پزشک، پیراپزشک، دامپزشک و دندان پزشک مشمول فراخوان سازمان امور مالیاتی برای ثبت نام در طرح کارتخوان‌های بانکی هستند. در روز اول بالغ بر ۳۰۰ پزشک به صورت خودکار تشکیل پرونده داده و درخواست خود مبنی بر دریافت کارتخوان را ثبت کردند.

او بیان کرد: طبق آخرین آمار بیش از ۲۲ هزار و ۵۷۰ پزشک نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کردند که بیانگر شرکت ۳۱ تا ۳۵ درصدی جامعه پزشکی در این طرح است.

رستم پور بیان کرد: در  روز‌های پایانی فراخوان، استقبال خوبی صورت گرفت، به طوریکه از ساعات اولیه صبح تا ۱۲ ظهر بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از پزشکان برای دریافت کارتخوان ثبت نام کردند. پیش بینی می‌شود در ساعت‌های باقی مانده سرعت ثبت افزایش پیدا کند و پزشکان بیشتری به این سیستم متصل شوند.


بیشتر بخوانید: نصب کارت خوان هیچ ارتباطی با فرار مالیاتی ندارد


این مقام مسئول تاکید کرد: اطلاعات تراکنش‌های تمام کارتخوان‌ها در اختیار سازمان امور مالیاتی است، ولی وجه تمایز برخی از این دستگاه‌ها در این است که بسیاری از کارتخوان ها، متعلق به افراد حقیقی و حقوقی مشغول به کار نیست؛ بنابراین تلاش کردیم که با ثبت حرفه به صورت دقیق، صنوف از جمله پزشکان و تراکنش‌های بانکی را رصد کنیم البته سازمان امور مالیاتی برای سایر حرفه‌ها نیز این حساسیت را به خرج می‌دهد.

او تصریح کرد: باید مشخص شود کارکرد کارتخوان‌ها مختص حرفه‌ای است که کارتخوان به آن تخصیص داده شده است. از پزشکان هم درخواست کردیم حساب معرفی شده برای دریافت کارتخوان نیز تنها حساب بانکی مورد اشتغال پزشکان باشد تا با سایر درآمد‌ها مخلوط نشود.

رستم پور بیان کرد: اینکه از قبل اطلاعات تراکنش‌های بانکی را در دست داشتیم، ولی اقدامی نمی‌کردیم به تبصره ۵ ماده ۱۶۰ قانون مالیات‌های مستقیم بر می‌گردد؛ چرا که این تبصره اجازه بررسی ۴ جز اطلاعات حساب بانکی را به سازمان امور مالیاتی می‌دهد تمام این اطلاعات در سال‌های ۹۵-۹۶-۹۸ در اختیار ما نیز قرار گرفته است.

او ادامه داد: قرار نیست ماهیت پلیسی به خود بگیریم بلکه با فرهنگسازی صحیح به دنبال به دنبال افزایش سطح تمکین مودیان به نظام مالیاتی هستیم تا خود مودی به صورت صادقانه اظهارنامه سالیانه خود را تکمیل کند. عملکرد سازمان امور مالیاتی و اخذ مالیات از سال ۹۸ بر مبنا اظهارنامه خود مودی است مگر اینکه سندی این اظهارنامه را تکذیب کند.

مشارکت ۲۷ درصدی پزشکان در ثبت نام کارتخوان 

جواد مولایی، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار  بهداشت و درمان اظهار کرد: دیروز مهلت ثبت نام کارتخوان پزشکان توسط سازمان امور مالیاتی کشور به پایان رسید اما به دلیل اینکه جامعه پزشکی دچار مشغله‌های شخصی بوده و اکثرا در مسافرت به سر می‌بردند، سایت سازمان نظام پزشکی کماکان جهت ثبت نام کارتخوان و دریافت کد باز است.

او ادامه داد: در اواخر شهریور جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی و رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رئیس شورای عالی نظام پزشکی و رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران و همچنین معاون کل وزارت بهداشت در سازمان نظام پزشکی برای موضوع نصب کارتخوان و دریافت کد تشکیل شده است و مسائل مختلف بررسی شد.

مولایی تأکید کرد: تفاهم نامه‌ای بین سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی صورت گرفته است که بر اساس آن از وقوع کارهای تهدیدآمیز پیشگیری و به سمت عدالت و شفافیت بیشتر حرکت شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه قرار شده است که درآمدها و تعرفه‌ها همچنین هزینه‌ها به صورت دقیق بررسی شود .

او بیان کرد: در حال حاضر ۲۷ درصد از پزشکان در ثبت نام کارتخوان مشارکت داشته‌اند و امیدوارم با فراهم شدن زیرساخت‌های بهتر، برخی از مشکلات برطرف شود.

بیشتر بخوانید: ثبت کارتخوان تنها ١٩ درصد پزشکان در سازمان مالیاتی/ پزشکان در شفاف‌سازی اقتصاد نمره خوبی دریافت نکرده‌اند


 حال باید دید که  پس از انجام توافق بین سازمان امور مالیاتی و دیگر سازمان های ذی‌ربط، چه زمانی این گروکشی ها به پایان می رسد و در این کش و قوس بین پزشکان و سازمان امور مالیاتی کشور چه ترتیبی اتخاذ می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریبا بلارک
۱۹:۴۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
باسلام من پرسنار علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هستم که در یکم اسفند ۹۷باحکم سرپرستاری بازنشست شدم.پس از گذشت هفت ماه یعنی سی ویک شهریور تازه به ماحقوق دادن حکم بازنشستگی منو پرستارزدن وقتی پیگیر شدم گفتن کسورات بازنشستگی که هرماه از حقوق ماکم میشده درسال ۹۷هنوزدانشگاه به حساب صندوق بازنشستگی واریزنکرده وملاک صدوراحکام حقوقی در صندوق بازنشستگی هم پرداخت مبالغ کسورات بازنشستگی از سوی سازمانها میباشد.نکته بعدی اینکه از من وهمکارانم که متقاضی بازنشستگی بودیم تعهد کتبی گرفتن که حالا حالاها توقع دریافت پاداش بازنشستگی نکنیم !لطفا رسیدگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
حالا نوبت بقیه اصناف که رسید ببینیم اونا چقدررررررر پولپرست نیستند
چاه نکن بهر کسی
.......‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
همه جای دنیا برای کسانیکه مالیات بیشتر میدهند تسهیلات قائل میشوند وام کم بهره میدهند احترام بهش میگذارند
اینجا چه میکنند ؟؟؟
فقط جریمه و تهدید ؟؟
Germany
AR
۱۸:۲۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
سلام
مردم فقط اعتراض می‌کنند که چرا وضعیت بهتر نمی‌شه!
اما کمتر هستند کسانی‌ که به «قانـــــــونمداری» و «شفـــــــافیت» فکر کنند و متعهد باشند.
زمانی‌ که "نمایندگان مجلس" برای فرار از شفافیت آرایشان از تصویب این قانون جلوگیری میکنند، دیگر از
- پزشکان که برای فرار از شفافیت مالیاتی از کارتخوان دوری میکنند،
- رانندگان که بدون توجه به خطوط و تابلو‌ها رانندگی‌ میکنند،
- عابران که بدون توجه به چراغ عابر از خیابان عبور می‌کند،
- و ...
چه انتظار ایست؟!
باید مثل کشورهای پیشرفت قوانین مدرن و عدالت محور مثل شفافیت تصویب شود و با زور هم که شده به اجرا درآید تا هم سطح فرهنگی جامعه بالا رود و هم معضلات جامعه کاهش یابد. آنوقت همه خواهند دید که چقدر منافع دارد برای همه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
دولت رابطه ی مالی پزشک بابیماررا قطع کند وتمامی مخارج بیمار از طریق بیمه پرداخت شود تا مالیات از پزشکان به راحتی وصول شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
خدایی چک کنید ببینید در اقتصادهای آزاد دنیا نحوه ارائه خدمات پزشکی چطوره؟ هیچ جای دنیا سلامت مردم محل سوداگری عده‌ای تاجر که لباس پزشک را پوشیده‌اند نیست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۴۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
عزیزانی که پیشنهاد کارتخوان را برای پرداخت حق الزحمه یا خرید نیازهای خریداران میدهند در خواب فرورفته اند و با تکنولوژی و خلاقیت قهر هستند.
امروزه نیازی به استفاده از کارتخوان نیست. کافیست فروشنده و یا هر مرکز ارائه خدمت، یک بارکد یا کیو آرکد QR Code که مشخصات آن مرکز و شماره حساب صاحب خدمت یا مالک کالا را درخود جای داده است در آن مرکز نصب و در معرض دید قرار داده شود.
امروزه تقریبا همه افراد دارای تلفن های همراه هوشمند هستند و به نرم افزار های قرائت بار کد یا کیو آر کد مجهز هستند.
به سادگی با نرم افزار های پرداخت مانند بله میتوان هر مبلغی که لازم است را از کارت بانکی خریدار یامشتری به حساب مالک و صاحب کالا یا خدمت واریز کرد. هیچ نیازی به کارتخوان در محل مطب و یا مغازه و ... نیست و همراه بودن کارت بانکی توسط خریداران کالا یا خدمت نیز ضروری نمیباشد. کافیست با استفاده از نرم افزارهای قرائت بارکد، علامت نصب شده در محل توسط موبایل خوانده شود و مبلغ مربوطه ثبت شود و به سادگی مبلغ به حساب مالک کالا یا خدمت واریز شود.
بدین ترتیب از واردات دستگاه های کارتخوان، تولید کارتهای اعتباری و کاغذهای حرارتی مخصوص کارتخوان جلوگیری کرد.
این پیشنهاد میتواند تحولی بزرگ در تبادلات الکترونیکی در کشور و جلوگیری از هدر رفتن ارز به منظور خرید دستگاه و کاغد مخصوص و کارت بانکی، بوجود آورد.
این کار مانع از ایجاد رانت هایی برای شرکت های وارد کننده دستگاه های پوز یا کارت خوان و کاغذ حرارتی و کارت های خام بانکی میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
مثلا!!
Iran (Islamic Republic of)
شیرازی
۲۲:۵۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
دولت اول باید گروهای هیات علمی را با اختصاص ردیف های بیشتر استخدامی ردیف علمی ساپورت کنه دوم رزیدنت های بیشتر را چنان زیاد تربیت کنه که کمبود پزشک خوب برطرف بشه اونوقت کسی جرات نمیکنه کارت ندارن تو مطبش چون اگه پزشک لح کنه مطب را ببنده اولین فرصت پروانه وی لغو دوم وجود پزشکهای بیشتر جای خالی این نوع پزشکان را پر می‌کنه .الان هم مردم حاضرند زجر بکشن مثل خود بنده که بیماری سخت دارم ولی حاضرم برای اینکه پزشک تمرد نکنه با نرفتن پیش پزشک به درد آینده مردم بخورم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
برای این قشر لاکجری پول پرست متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ب اقتدارى
۲۲:۲۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
خساست .درپرداخت ماليات .خسيس هيچ خوبى را باور ندارد .به فرموده نص قران (...وكذب بالحسنى ) تكذيب كنندگان نيكى
اين فراريان ماليات حقوق دولت وملت را زير پا ميگذارند .جزايشان اينست كه خودشان پايمال شوند.!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
دولت هیچ کاری در مورد این جامعه خاص نمی تونه انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
از جیب این ملت درس خواندند و حالا این مردم را سر کیسه می کنند ومی بزنند سرزمین بیگانه ،بدون قیمت پرسیدن خراش می کنند، اینه پزشک نیستند خائن به ملت کشورشان هستند.از حقوق منِ بازنشسته قبلا مبلغ مالیات را کسر میکنندوبقیه حقوقم را می دهند ولی برای درآمدهای بالا کاری صورت نمی گیرد.دراین مملکت همه چیز وارونه است
Sweden
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
اقایان وزرائی که از قشر مظلوم پزشکان صحبت میکنند و طرفداری میکنند بلاخره مشگل کارتخوان برای بیماران و مالیات اقایان را رفع و رجوع کنند تا برسیم ب دارو و داروخانه و بازار سیاه و سفید و،،،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
ابروش که درست نشد چشمشم کور شد
دنداپزشکی که سابقا برای مراجعین ثابتش وجهی بابت ویزیت حتی ده پانزده دقیقه ای نمی گرفت الان برای ویزیت کمتر از یک دقیقه ای کنترل کاری که خودش انجام داده پنجاه تومان میگیره کارت خوانم نمیزاره
نتیجتا باری به دوش مردم اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
رحمتی
۲۰:۴۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
واقعا باعث تاسفه که پزشکان فقط به فکر جیب خودشان هستند.دو روز پیش که بعد از چند ماه در نوبت ویزیت ماندن از مطب پزشکم تماس گرفتن وشماره کارت پزشک رو دادند تا مبلغ ویزیت را دو روز قبل به حسابش بریزیم.بعد از فیش واریزی عکس بگیریم براشون بفرستیم.بعد لطف کردن پیام دادن زمان ویزیت ثبت. شد میتونید بیاید برای ویزیت.واقعا باید به حال سیستم.پزشک.همه وهمه گریست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
پرونده طبابت چند تاشون رو باطل کنند درست میشه به قول قدیمی ها تا نباشد چوب تر......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
امروزه خیلی ازپزشکان پول پرست وبی رحم شدند؟!؟! صدرحمت به پزشکان قدیمی که اکنون تعدادآنها متأسفانه کم شده؟!؟! بعضی ازپزشکان ارجمله دندان پزشکان درمطب خود در هرثانیه چندصدهزارتومان درآمددارند واین مثل ضرب سکه می ماند؟!؟! جمعیت
بیماردرمطب ها وبیمارستانهای شهرهای بزرگ مانند یزد( که چندسالی است پزشکان آن معروف شدند) موج می زند ومردم ازاقصی نقاط کشور به این شهر آمده ودرآمدشهر اغلب ازراه این بیماران تأمین می شود؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۴۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
در کشور های اروپایی و امریکا حتی اجازه پیتزا فروشی هم بهشون نمیدن // اینجا دارن پول پارو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
عجب!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
عرضه می خواد داداش، تو هم اگه داری برو باهاشون پارو کن.
Canada
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
قشری که با جان مردم در رابطه اند .چطور بیمار را با داروی های بدون آزمایش خون .ادار .مدفوع بیمارتر خواهند کرد .پزشک باید اخلاق .مرام .معرفیت .مردانگی داشته باشد .در عیر اینصورت خطرناک برای خود و جامعه است
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۳:۴۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
حتما یه ترجمه دقیق از چیزی که نوشتی بگذار، نفهمیدیم چی شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
واقعا جای تاسف داره...
قشر پزشک، جزء اقشار فرهیخته جامعه به حساب میومد ولی حالا فقط میشه گفت متاسفم براشون...
درآمد بالای پزشکان امتحانیست که خدا براشون مقدر کرده ولی گویا نتیجه نهایی رد شدن اکثریتشون در این آمتحان هست!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
بله. بزرگترین مردودی امتحان، جوگیر شدن و بدون تحقیق اعلام نظر کردنه. یه عده بنابه دلایلی جوی علیه پزشکان راه انداختند، یه عده هم بنابه منافع، یا جوگیری اونو پروبال دادن. انشالله می گذره این روزا و شرمندگیش میمونه برا امثال شماها که بی تحقیق حکم دادید.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۵۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
ناشناس خان 22:53 مشکل جامعه پزشکی تقاضای بیش از عرضه پزشک است . یا باید پزشک وارد کنیم یا پزشک بیشتری تولید کنیم
Iran (Islamic Republic of)
۷۷...
۱۹:۰۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
بیمار مجبور است برای مداوا تلاش کند اما پزشک که قسم یاد کرده وتحصیل کرده این کشور است چرا....؟ واقعا چرا خانمها وآقایان پزشک....کمی به عواقب کار خود فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ثاقبه
۱۶:۰۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
واقعا جای تأسفه که یکی از برترین قشرهای جامعه و این افراد تحصیلکرده و مدعی، اینقدر از مالیات دادن فرار میکنند در حالیکه مالیات یک کارگر سرموقع از اون گرفته میشه. واقعا زشته که با اون درآمدهای کلانی که از درد و رنج همین قشر کارگر درمیارن حاضر به دادن مالیات نیستند!!! خیلی زشته ها! خیلی زشته! شما که توی همه چیز چشمتون به اروپاییها و آمریکاییهاست تو این زمینه هم به اونها نگاه کنید و بیشتر از این آبروریزی نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
رفتم آزمایشگاه تشخیص طبی.دو تا کارتخوان هم جلوی صندوقش بود ولی کارتمو گرفت برد تو یه اتاق دیگه و خودش کشید و آورد و بالای برگه رسیدش رو هم کنده بود که معلوم نشه مال چه موسسه‌ایه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
متاسفم برای پزشکان که در آمد نجومی دارند اما چند ریال مالیات نمیدن
اما از حقوق ناچیز کارمند قبل دریافت مالیات کسر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه هرکسی که بی سند حرف می زنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
بقدری درامدشون بالاست که از ترس افشا شدن این کار رو انجام نمیدن....بعضیاشون روزانه چند صد میلیون درامد دارن
Iran (Islamic Republic of)
امیر فراز
۱۹:۲۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
گرفتن جون آدما واسشون آب خوردنه ...ولی نصب کارتخوان براشون مثل جون دادن
Poland
علی
۱۵:۱۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
اینها قشر درس خوانده و با سواد جامعمون هستند مثلا