رییس شبکه دامپزشکی بشرویه از ضبط و معدوم سازی ۵۰ کیلوگرم فراورده خام دامی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عبدی، رییس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: شهرستان بشرویه دارای ۵۰ مرکز عرضه فرآورده خام دامی و ۱۰ رستوران است که به طور مرتب مورد بازدید کارشناسان شبکه قرار می‌گیرد.


او افزود: علاوه بر این مراکز، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی نیز به صورت مستمر تحت کنترل و نظارت ویژه قرار می‌گیرند.


عبدی گفت:طی بازدیدی که از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی شهرستان در هفته اخیر انجام گردیده مقدار ۵۰ کیلوگرم فراورده خام دامی ضبط ومعدوم شد.


او افزود: بازرسی‌ها توسط یک تیم سیار به طور مرتب انجام می‌گیرد و با متخلفان به طور جدی بر اساس قانون برخورد می‌شود.


عبدی گفت: شهروندان توجه داشته باشند که هنگام تهیه انواع فرآورده‌های خام دامی تازه و منجمد، فرآورده‌ها را به مقدار نیاز و از مراکز مجاز و مورد اطمینان تهیه کنند.


او افزود: عرضه گوشت قرمز بدون لیبل، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت و همچنین حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودرو‌های فاقد سردخانه تخلف محسوب می‌شود.


عبدی همچنین عرضه فرآورده‌های بسته بندی شده غیر مجاز بدون تاریخ تولید و انقضا و کد دامپزشکی را از جمله دیگر تخلفات خواند و ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات بهداشتی در عرصه فرآورده‌های دامی مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.


انتهای پیام/ب


تشدید نظارت‌های دامپزشکی در بشرویه

برچسب ها: دامپزشکی ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.