مدیر استارتاپ «توانیتو» گفت: معلولیت را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کردم.

معلولیت باعث خانه‌نشینی من نشدوحید رجب لو، بنیان گذار استارتاپ توانیتو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: من دارای معلولیت ۹۸ درصد شدید هستم و تنها می‌توانم دست راستم برای گرفتن موس، موبایل و قاشق غذاخوری حرکت بدهم.
 
او افزود: معلولیت عامل خانه نشین شدن من نشد، بلکه عامل پیشرفت من شد و این عامل پیشرفت یا پسرفت بودن بستگی به نگاه من دارد که من توانستم این عامل را به‌عنوان فرصتی برای پیشرفت خودم تبدیل کنم چراکه اگر فرد عادی این آپ را راه می‌انداخت بیشتر به نیاز خود توجه می‌کرد و آن را اجرا می‌کرد و تأثیرگذاری زیادی نداشت.
 
او در ادامه با اشاره به داشتن ۹۸ درصد معلولیت افزود: با توجه به شرایط جسمی تحصیلاتم را نتوانستم ادامه دهم، چراکه مدارس من را ثبت‌نام نمی‌کردند و من تا دوم دبیرستان به صورت غیرحضوری درس نخواندم. بعد از آن پای کامپیوتر نشستم و خودآموز برنامه‌نویسی یاد گرفتم و وارد بازار کار شدم. زبان‌های تحت وب را یاد گرفتم و ۱۳ سالی است که با کامپیوتر کارآی تی می‌کنم و قبل از کار استارتاپ؛ برنامه‌نویس و آزاد بودم.
 
رجب لو در رابطه با راه‌اندازی این استارتاپ گفت:در اوایل سال ۹۴ نرم‌افزار "همیار مهر" را تأسیس کردم و سپس افرادی که تا آن تاریخ به خودم خدمات می‌دادند را عضو سایت کردم. این افراد از طریق این سایت توانستند با پیدا کردن توان یاب تماس و درخواست داشته باشند و بعد از مدتی این ایده را جدی‌تر دنبال کرده و توانستم تیم موردنظر خود را پیدا کنم. در حال حاضر این استارتاپ با نام " توانیتو" به معلولین خدمات ارائه می‌دهد.

تفکیک معلولیت با دیگر اعضای جامعه

او در رابطه با خدمات «توانیتو» بیان کرد: این استارتاپ شامل خدماتی از جمله: آرایشگاه، خدمات توانبخشی، فروشگاه لوازم توانبخشی اعم از ویلچر، عصا و... است.
 
مدیر توانیتو با تاکید براینکه چنین استارتاپی تاکنون وجود نداشته است، گفت: برنامه نویسی این طرح، حدود یک سال به طول انجامید.
 
او گفت: عضویت در "توانیتو"، هم برای ارائه‌دهندگان خدمات درآمد دارد و هم خیال افراد معلولی، مانند من راحت می‌شود چراکه به‌راحتی می‌توانند در خانه، محل موردنظر مناسب رفت‌وآمد خود را رزرو کنند.
 
رجب لو با اشاره به این‌که بهره‌برداری از این استارت از ۵ ماه پیش تاکنون انجام‌شده است، گفت:هر ۳ ماه یکبار هم بخش جدیدی به آن اضافه می‌شود و هدف نهایی استارتاپ این است که معلول‌های داخل خانه که ذهنیت حذف شدن را از جامعه دارند با این آپ دیگر چنین ذهنیتی نخواهد داشت و اگر فرد بخواهد به بیرون، مسافرت، رستوران و ... برود یا بخواهد جایی مشغول به کار شود از طریق این آپ این موارد را انجام دهد.
 
او تصریح کرد: تا ۷ ماه دیگر استارتاپ قرار است تفکیک بین معلولیت با دیگر اعضای جامعه را از بین ببرد.
 
این مدیر استارتاپ در پایان ابراز کرد: ثبت‌نام در "توانیتو" بسیار آسان است و توانمندان عزیز با  مراجعه به سایت tavanito.com  می‌توانند  اقدام  کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: موبایل ، استارتاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید مقدم
۱۸:۳۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
کاش شما هم واسه حمایت از ایشون ، سایت شونو با حالت لینک دار. ، می‌داشتید .
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۸:۴۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
سلام من وقتى همچين آدماى بااراده رومى بينم واقعالذت مى برم ان شاالله خدابهشون سلامتى بده
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۸:۴۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
سلام من وقتى همچين آدماى بااراده رومى بينم واقعالذت مى برم ان شاالله خدابهشون سلامتى بده
Iran (Islamic Republic of)
ب
۰۰:۰۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
آفرین بر شما
Iran (Islamic Republic of)
Clear Code
۲۳:۰۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
با سلام ایول داره ایشون منکه شرایط مشابه ایشون دارم تقریبا اما کاملا خودمو باختم حتا تا خودکشی هم فکرش بسرم زده اما جدیدا منم میخوام برنامه نویسی کار کنم 10 تا زبان برنامه نویسی حدودا امتحان کردم و اول کاری نا امید شدم توسط برنامه نویسا و افکار بیهودع خودم خب حرفام طولانی شد شرمنده اصل مطلب : اینکع نتونی بدنتو حرکت بدی خیلی سخته خیلی فشار عصبی زیادی روی ادمه و مهمتر از همه اینه اینو بدونی داری امتحان میشی شاید خدا خواسته بقیه عمرمو اینجور باشم من قبولش کردم حقمم هست تاوان اشتباهمه اما هنوزم من میتونم خوب بشم من اینو فهمیدم که خوشبختی یه حسه و اینکه طرز تفکر ادمه که باعث موفقیت یا شکستش میشه و مهمتر از همه افراد مثل من خوب میدونن همش درگیر وهم و خیال و فکر به گذشته ان و بی اراده اما عزیزان دل اینو بدونید اگه بتونید ذهنتون رو اروم کنید موفقیت توی دستای شماست :-)

الان 3ساله این مشکلرو دارم بالاخره فهمیدم که نمیشه گذشته رو تغیر داد
و اینکه برای چیزی که از دست دادی غصه نخور سعی کن و بهترشو بدست بیار

عزیزان شعار نمیدما :(
تجربه تلخ عمرمه تو این 3 سال اخری که گذروندم



موفق باشید یاحق :-)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
باعث افتخاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
ماشاالله....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
یک مزیت داری عزیزکه خدا راشکرمیتوانی ببینی حرف بزنی وارتباط برقرار کنی
Iran (Islamic Republic of)
امییییییر
۱۹:۴۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
روح مهمه نه جسم مادی که قطعا خاک گِل کوزه گران خواهد شد
چه روح بزرگی داری مرد، خوشبحالت
Canada
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
والله باید الگوی جوانان باشی و هستی .
به اردات افتخار میکنیم .ماشالله .اینشالله سلامتی بهت برگردد .امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
ایول!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
آفرین
کاری که خیلی از ما قدرت تفکر در بارش رو نداریم این فرد انجام داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
ماشا الله
آخرین اخبار