وزیر رفاه گفت : دشمنان تصور می کنند جمهوری اسلامی ایران فقط چهارراه پاستور است و با فشار به چهارراه پاستور موفق می شوند، در حالی که ملت ایران خود را از راههای فرعی به مقصد می رسانند و راه را ادامه می دهد و این ها خیالی بیش نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شریعتمداری وزیر رفاه کار و تعاون اجتماعی در اختتامیه پنجمین نمایشگاه ایران فارما و صنایع وابسته و چهارمین نمایشگاه کتاب ‌های علوم پزشکی و دارویی که در مصلی امام خمینی برگزار شد، شاهد برگزاری بزرگترین رویداد دارویی در جنوب غربی آسیا و شمال آفریقا و خاورمیانه هستیم، با یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان به ویژه شهدای داروساز بیان کرد: ایران فارما تجلی رونق تولید در صنعت داروسازی است و در شرایطی که کشور در مقابل زورگویی‌های دشمنان مقاومت می‌کنند با رویکرد منطقی و با تحرک غیر اخلاقی و خارج از شئون دیپلماسی مواجه شده است اما محکم و استوار قدم بر می دارد.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاهی پاسخ محکم و عملی به خواب‌های آشفته علیه جمهوری اسلام است زهی خیال باطل که دشمنان با محدودیت صادرات نفت به موفقیت دست پیدا کنند در جنگ تحمیلی مردم را از جنک می ترساندند در حالی که شهادت فوض عظیم و آرزوی مردم ایران است .

اینکه ملت ایران را از آرزوی رهبرشان می‌ترسانند مضحک است

شریعتمداری گفت: امروز دشمنان ایران را از فروختن نفت می ترسانند در حالی که روزی مقام معظم رهبری سال ها پیش می‌فرمودند درب چاه های نفت را ببندید و اقتصاد غیر نفتی پای ریزی کنید، اینکه ملت ایران را از آرزوی رهبرشان می‌ترسانند مضحک است و ما استقبال می کنیم کشور را بدون نفت اداره کنیم و این مسیر را طی کرده ایم و ماه‌هاست با فروش کم نفت ایران را به گونه ای اداره می‌کنیم که موج بهت و تعجب دشمنان شده است.

وزیر رفاه گفت : دشمنان تصور می کنند جمهوری اسلامی ایران فقط چهارراه پاستور است و با فشار به چهارراه پاستور موفق می شوند، در حالی که ملت ایران خود را از راههای فرعی به مقصد می رسانند و راه را ادامه می دهد و این ها خیالی بیش نیست.

ایران بزرگتر آن است که با تحریم متوقف شود

وی افزود: ۳۰ درصد فضای نمایشگاه ایران فارما افزایش پیدا کرده در حالی که در شرایط تحریم قرار داریم و تحت فشار بودیم و حضور ۱۵۰ شرکت خارجی در ایران فارما در کنار ۴۰۰ شرکت داخلی از ۴ قاره کشور نشان می‌دهد که نه تنها توقف نداریم بلکه با سرعت زیادی در جهت توسعه حال حرکت هستیم و توانستیم مذاکرات علمی با شرکت‌های خارجی داشته باشیم.

شریعتمداری گفت: در کنار برگزاری ایران فارما، نمایشگاه کتب دارویی و رسانه سلامت برگزار شد و این نشان از قدم‌های رو به جلو و غیر قابل توقف مردم ایران است و ایران بزرگتر آن است که با تحریم متوقف شود.

وزیر رفاه بیان کرد: ما امسال وام ایجاد اشتغال در شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر را مدنظر قرار دادیم و موفق شدیم تا ۲۵.۳ درصد اشتغال را به سمت اشتغال روستایی ببریم در حالی که این رقم در گذشته ۳ درصد از سبد اشتغال کشور سهم داشت.

سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی به ۱۰ درصد خواهد رسید

شریعتمداری گفت: با همه فشارهای تحمیلی ایران با روش اسمی بین کشور‌های بزرگ اقتصاد دنیا در رتبه ۲۵ دنیا قرار دارد، سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی یکی از شاخص‌های توسعه محسوب می‌شود، در سال جاری و آینده سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی به ۱۰ درصد خواهد رسید و به متوسط جهانی می‌رسیم، آمریکا ۹.۹ درآمد ناخالص ملی را به حوزه سلامت تخصیص می‌دهد، اما امید به زندگی در آمریکا زیر ۸۰ سال است و در اروپا این رقم بالای ۸۰ سال است و این نشان می دهد که این شاخص کفایت نمی کند.

وی ادامه داد:ایران با گسترش ارائه خدمات درمانی توانسته قدم‌های خوبی در حوزه سلامت بردارد و مردم ایران یکی از شاخصه‌های کارآمدی جمهوری اسلامی را نظام سلامت می‌دانند و مسئولان بهداشت و درمان در سطوح عالی رضایتمندی در نظرسنجی‌ها قرار دارند.

شریعتمداری اظهار کرد: هزینه سلامت در سه بخش هزینه‌های بیمارستانی با ۴۰ درصد، هزینه‌های دستمزد پزشکان با ۲۳ درصد و هزینه‌های دارویی ۱۲ درصد تقسیم می‌شود و در ایران هزینه دارویی ۱۴ درصد است و صنعت داروسازی ایران به توانمندی کشور تبدیل شده است و ۹۸ درصد نیاز دارویی کشور را تامین می‌کند و امروز دستاورد‌های خوبی در تولید دارو‌های بایو، نانو و بایوسیمیلار داریم و با وجود اینکه سرانه دارویی ایران نسبت به ۱۶۰ دلار آمریکا کمتر است، اما با این وجود هیچ کمبودی حس نمی‌کنیم.

تحریم دارو، شدیدترین تحریم‌های ضد بشری علیه ایران

شریعتمداری بیان کرد: در وزارت رفاه مجموعه اقتصادی شستا و زیر مجموعه آن، هلدینگ دارویی تی پی کو فعالیت می‌کند و به عملکرد ان افتخار می‌کنیم چرا که در شرایط سخت تحریم نیاز دارویی مردم را تامین کرده است، دشمنان تلاش کردند بگویند که دارو تحریم نیست و تحریم‌ها ضد بشری نیست، اما با تحریم دارو شدیدترین تحریم‌های ضد بشری را علیه ایران اعمال کردند، کودکان، زنان، سالمندان و بیماران خاص هدف اصلی دشمنان در تحریم‌های دارویی است و مفتخریم نیاز‌های حیاتی مردم را در حوزه دارویی تامین کنیم.

وزیر رفاه گفت: تی پی کو با ۲۰ شرکت بزرگ فعال می‌کند و در سال رونق تولید این هلدینگ دارویی با ۶۰ درصد رشد فروش و ۳۳۰ درصد رشد در سودآوری رکوردی را ثبت کند.

شریعتمداری ادامه داد: یکی از افتخارات ما این است که شاید تی پی کو دولتی باشد، اما پایه خصوصی دارد و آغاز تولید کارخانه محصولات ضد سرطان در اصفهان و ۲ ساخت ۲ سایت بایوتکنولوژی و سایت انلاین توزیع دارو‌های دندانپزشکی از خبر‌های خوش در حوزه دارویی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار