رئیس‌جمهور آمریکا به کارمندان دفتر این کشور در سازمان ملل ماموریت داد «جاسوسی» را که محتوای مکالمه جنجالی تلفنی او با همتای اوکراینی‌اش منتشر کرده است، پیدا کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به دنبال کسی است که محتوای مکالمه تلفنی او با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، را منتشر کرده است. (بیشتر بخوانید)

بنا بر گزارش روزنامه لس‌آنجلس تایمز و نیویورک تایمز، ترامپ روز پنج‌شنبه به کارمندان دفتر آمریکا در سازمان ملل ماموریت داده کسی که محتوای مکالمه تلفنی او با رئیس جمهور اوکراین را منتشر کرده پیدا کنند. 

او ضمن سرزنش نیرو‌های اطلاعاتی همچنین مشاوران کاخ سفید به دلیل نقش آن‌ها در درز خبر این مکالمه، گفته است که می‌خواهد بداند چه کسی این کار را انجام داده چراکه این کار نوعی «جاسوسی» و «خیانت» است.

رئیس جمهور آمریکا که این سخنان را در جلسه‌ای خصوصی با مقامات دیپلماتیک آمریکا در نیویورک به زبان آورده، با اشاره به فرد افشاکننده گفته است: «اساسا این شخص هرگز این گزارش را ندیده است، هرگز شاهد این تماس نبوده است. او فقط چیزی شنیده، کار او نوعی جاسوسی است.»

ترامپ در ادامه گفته است: «می‌دانید ما در گذشته چگونه با چنین اقداماتی برخورد می‌کردیم؟ ما به شیوه‌ای متفاوت از آنچه امروز می‌بینید با خیانت و جاسوسی رفتار می‌کردیم.»

یکی از حاضران در این جلسه، اظهارات ترامپ را ضبط کرده و در اختیار رسانه‌ها گذاشته است. عصبانیت ترامپ از ماجرای افشای تماس تلفنی او با رئیس جمهوری اوکراین در حالی بالا گرفته که تلاش‌ها برای استیضاح او (اینجا) از سوی دموکرات‌ها به رهبری نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، جدی‌تر از قبل در حال پیگری است.

از سوی دیگر ترامپ با متهم کردن دموکرات‌ها به نابودی حزب جمهوری‌خواه از آن‌ها خواسته برای دفاع از حزب خود مقابل دموکرات‌ها بایستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار