یوسفی گفت: تاکنون بیش از ۸ هزار باطری قلب دپو شده است، بنابراین بیماران به هیچ عنوان نباید نگران باشند.

توزیع بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ باطری قلب برای بیمارانبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی یوسفی، رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در آستانه روز جهانی قلب، درباره توزیع اقلام مصرفی حیاتی و استراتژیک بیمارستان‌ها اظهار کرد: هیات امنای صرفه جویی ارزی  زمینه معالجه همه بیماران در داخل کشور ملزومات حیاتی و مورد نیاز بیماران را که نبود آن‌ها با خطر بروز عوارض جانی همراه و نیازمند مدیریت قیمت جهت اطمینان از مهیا بودن زمینه دسترسی آحاد بیماران به این اقلام ضروری است را فراهم می‌کند.

توزیع ۱۱۵ هزار لوازم مصرفی بین مراکز دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی 

او با اشاره به اینکه ۱۱۵ هزار لوازم مصرفی بین مراکز دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی توسط هیات امنا توزیع شده است، افزود: نحوه مدیریت وزارت بهداشت به صورتی بوده است که برای تمامی بیماران نیازمند در سرتاسر کشورمان ملزومات مصرفی و باطری قلب تهیه شده است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران بیان  کرد: باوجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ باطری قلب، ۱۸۸۸ دریچه قلب، ۱۲۰۰ عدد کاتتر بالن پمپ قلبی به بیمارانی که قلب آن‌ها به نوعی دچار مشکل بود ارائه شد. همچنین بیش از ۸ هزار باطری قلب نیز دپو شده است.

 یوسفی ادامه داد: سایر کالا‌های مصرفی شامل دریچه‌های قلب بیولوژیک و مکانیکی، اکسیژناتور‌های بزرگسال، اطفال و نوزاد، بالون‌های قلبی، رینگ ترمیم دریچه‌های قلبی، فیلتر‌های شریانی و ... است که بسیاری از آن‌ها به مراکز دانشگاهی تحویل داده شده است.
 
او در پایان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ هزار قلم ملزومات مصرفی معادل مبلغ ۱۰ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۳۳ یورو از گمرک ترخیص که برخی از آن‌ها به مراکز دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی تحویل داده شده و تعدادی نیز به صورت دپوی استراتژیک در انبار‌ها موجود است بنابراین بیماران و خانواده‌های آن‌ها به هیچ عنوان نباید نگران باشند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار