دفع حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه

سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه حملات هوایی جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز مرز‌های عراق با سوریه را ناکام گذاشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک عربی، سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه به سمت هواپیما‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز مرز‌های عراق با سوریه شلیک کردند و تعدادی از موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌ها نیز رهگیری و منهدم شد.

بر اساس این گزارش، سامانه‌های هوایی سوریه به سمت هواپیما‌های دشمن در حاشیه نقطه گذرگاه (بوکمال / القائم) در مناطق مرزی سوریه و عراق در جنوب رودخانه فرات یعنی در شرقی‌ترین مناطق مرزی سوریه شلیک کردند.

خبرنگار اسپوتنیک به نقل از یک منبع میدانی گزارش داد: جنگنده‌هایی که احتمالاً اسرائیلی بودند اواخر جمعه شب به مواضع نظامی در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی بوکمال حمله کردند.

این منبع افزود: سامانه‌های ضدهوایی سوریه توانستند بیشتر موشک‌هایی را که هواپیما‌های دشمن به سمت پایگاه‌های نظامی شلیک کردند هدف قرار دهند، اما برخی از موشک‌ها به اهداف خود اصابت کرد.

منبع مذکور همچنین ادامه داد: هیچ تلفات جانی ناشی از این حملات وجود نداشت، اما خسارات‌های مادی در محل اصابت موشک‌ها دیده می‌شود.

ستاد اطلاع‌رسانی جنگ حزب‌الله لبنان در نهم ماه جاری نیز اعلام کرده بود رژیم صهیونیستی یک پایگاه در حال ساخت ارتش سوریه را در منطقه البوکمال شرق سوریه بمباران کرد، اما تلفات جانی نداشت.

ستاد اطلاع‌رسانی جنگ به نقل از یک منبع امنیتی در سوریه اعلام کرد: «دشمن این پایگاه نظامی را که متعلق به ارتش سوریه و متحدانش است و برای ایجاد سرپناهی برای نظامیان در حال ساخت بود هدف قرار داد و این پایگاه با منازل شهروندان سوری و غیرنظامیان فاصله دارد. همچنین هیچ کس در این پایگاه نظامی در حال ساخت هنگامی که هدف قرار داده شد حضور نداشت و برخلاف ادعا‌هایی که رسانه‌های دشمن مطرح می‌کنند، هیچ کس در این حملات هوایی زخمی نشد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار