«گیر پدرسن» ضمن اعلام حمایت کامل ایران و روسیه از دولت دمشق، در خصوص نگارش قانون اساسی جدید سوریه مسائلی را بیان کرد.

تنها ملت سوریه است که آینده سیاسی این کشور را رقم می‌زندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «گیر پدرسن» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: در زمینه حل و فصل مسائل سوریه از حمایت کامل ایران و روسیه برخوردار هستیم.

گیر پدرسن گفت: هیئت سازمان ملل متحد می‌کوشد پیش از آغاز نگارش قانون اساسی جدید در درون جامعه سوریه اعتمادسازی کند.

وی افزود: ما باید میان نظرات موجود در جامعه سوریه یک همخوانی ایجاد کنیم، کار هیئت سازمان ملل متحد می‌تواند بخشی از تلاش برای ایجاد اعتماد در جامعه سوریه باشد. ما برای ایجاد توافق و از بین بردن اختلاف‌ها و گردآوردن تمامی طرف‌ها و تحقق تمامی خواسته‌های ملت سوریه می‌کوشیم و این ماموریت اصلی ماست که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه ادامه داد: مساله نگارش قانون اساسی جدید سوریه به دولت سوریه و مخالفان آن مربوط می‌شود. ما توانستیم میان دمشق و مخالفان ایجاد اعتماد کنیم و برای نخستین بار دو طرف توانستند بر سر یک چیز توافق کنند.کمیته قانون اساسی سوریه به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهد که به تنهایی تصمیم گیرنده باشد. ما برای ایجاد اعتماد در درون کمیته قانون اساسی سوریه نیازمند زمان هستیم.کار‌ها چندان راحت نیست و فعالان بین‌المللی و جامعه جهانی به ما کمک می‌کنند تا به نتیجه برسیم.

وی تاکید کرد: حکومت دمشق روابط خوبی با روسیه و ایران دارد و من از حمایت کامل روسیه و ایران برخوردار شده‌ام. این مساله مهمی است. باید یادآور شوم که هیچ یک از این کشور‌ها هیچ چیزی را به کسی دیکته نکرده‌اند و نهایتاً این دولت سوریه و مخالفان سوری هستند که تصمیم می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دولت سوریه و هم‌پیمانانش تعهد داده‌اند که فعالیت کمیته قانون اساسی را تضمین کنند. این من نیستم که در خصوص مساله اصلاح قانون اساسی کنونی سوریه یا نگارش قانون اساسی جدید تصمیم می‌گیرم. تنها ملت سوریه است که آینده سیاسی این کشور را رقم می‌زند. من برای حل مساله مربوط به بازداشت شدگان در سوریه مجدانه فعالیت می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار