رئیس شورای شهر تهران:

وضعیت امروز آتش نشانی خوب است، اما با استاندارد‌های جهانی فاصله داریم

هاشمی در سخنان پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران به موضوعاتی، چون روز آتش نشان و افتتاح ایستگاه مترو امام حسین (ع) پرداخت.

وضعیت امروز آتش نشانی خوب است، اما با استاندارد‌های جهانی فاصله داریم / هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران مثلث ایران هراسی عبری، عربی، آمریکایی را خنثی کردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران پیش از دستور یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی این شورا که امروز (یکشنبه ۷ مهر ماه) برگزار شد در سخنانی ضمن گرامیداشت روز آتش نشان گفت: در تقویم ملی ما ۷ مهر ماه به عنوان روز آتش نشان نام گذاری شده است و این نام گذاری به دلیل اطفاء حریق پالایشگاه آبادان در سال ۵۹ است که نیرو‌های ایثارگر آتش نشانی زیر بمباران رژیم بعث عراق به اطفاء حریق پالایشگاه اقدام کردند و تعدادی از آن‌ها نیز به شهادت رسیدند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که ۸۰ سال از احداث اولین ایستگاه آتش نشانی در تبریز می‌گذرد، گفت: در حال حاضر اوضاع سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در کشور و در تهران خوب است، اما با استاندارد‌های جهانی هنوز فاصله داریم.

او افزود: تا به امروز نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه تجهیزات آتش نشانی هزینه شده و این رقم، رقم خوبی است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به ۵ هزار نیروی آتش نشان گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تعداد ۵ هزار نیروی آتش نشان مدت زمان رسیدن به محل حادثه را به زیر ۵ دقیقه رسانده است که این زمان، زمان خوبی است، اما باید به موضوع پیشگیری نیز توجه و جوانب آن به جدیت دنبال شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور پر تلاش تیم دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سازمان ملل گفت: باید از تیم دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم که در طول حضور در نیویورک ده‌ها ملاقات مهم را برگزار کردند و به خوبی از پس مذاکرات بر آمدند تا مثلث ایران هراسی عبری، عربی و آمریکایی را خنثی کنند.

او با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در اینجا می‌خواهم به جمله‌ای از مقام معظم رهبری اشاره کنم که در پیام خود گفتند وظیفه داریم نام نورانی شهدا را تکریم کنیم و ما در شورای شهر تهران برای بررسی جوانب حذف واژه شهدا از معابر پایتخت کمیته ویژه‌ای را به ریاست آقای اعطا که خود فرزند شهید هستند تشکیل دادیم که واقعیت و شبهات حواشی به وجود آمده را بررسی کنند و امیدواریم با حساسیت ویژه‌ای این گزارش‌ها تهیه شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به افتتاح ایستگاه امام حسین (ع) در خط ۶ متروی تهران گفت: باید تشکر کنم از شهردار و معاونت حمل و نقل و ترافیک که بر اساس قولی که داده بودند ایستگاه امام حسین (ع) را که در تقاطع خطوط ۲ و ۶ است را افتتاح کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار