مراسم تجلیل از آتش نشانان ایثارگر در شیراز/خدمات ایمنی را جدی‌تر از آتش نشانی بگیرید

مراسم تجلیل از آتش نشانان ایثارگر کلانشهر شیراز به مناسبت هفتم مهرماه روز ملی ایمنی و آتش نشانی و بزرگداشت مقام آتش نشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مراسم تجلیل از آتش نشانان شهرداری شیراز به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور برخی مقامات شهرداری و شواری شهر و آتش نشانان این کلانشهر برگزار شد.

محمدحسن پور معاون اجرایی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این مراسم، اظهار کرد: در کشور گا‌ها به خدمات آتش نشانی، بیشتر از خدمات ایمنی توجه می‌کنند.

او به نقل از یکی از دوستان و همکاران بازنشسته،  تصریح کرد: در کشور‌های پیشرفته دنیا ۱۰ درصد هزینه ساخت و ساز وسایل ایمنی است، اما در کشور ما یک هزارم این موضوع هم اتفاق نمی‌افتد.

محمدحسن پور اضافه کرد: اگر در بحث‌های ایمنی جلو برویم و خدمات ایمنی را جدی بگیریم موضوع خدمات آتش نشانی هم راحت‌تر می‌شود.

او با بیان اینکه در شهرداری و حوزه شهرسازی بحث ایمنی ساختمان ها و ساخت و سازها را جدی‌تر از قبل دنبال کنیم افزود: با بحث‌های فنی شوخی نکنیم و کار کارشناسی فنی را جدی‌تر و مقتدرتر از گذشته پیگیری کنیم.

محمدهادی قانع مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در این مراسم ضمن تبریک روز آتش نشانی و خدمات ایمنی، با اشاره به تلاش در جهت کاهش زمان رسیدن به محل حادثه گفت: ساختن شهر ایمن در برابر حوادث و بلایای طبیعی، شناسایی نقاط پرخطر در سطح شهر، آموزش فراگیر شهروندی، توانمندسازی سرمایه و منابع انسانی، افزایش آمادگی آتش نشانان، افزایش آگاهی آن‌ها و ارتقای زیرساخت ها، سخت افزار‌ها و نرم افزار‌ها از جمله اهداف سازمان آتش نشانی است.

او به آتش سوزی در هتل آسمان، اشاره و اظهار کرد: طبقات منفی هتل آسمان به انبار وسایل و تجهیزاتی از قبیل تشک‌های فنری، صندلی‌های مبلی تبدیل شده و سقوط مذاب‌هایی حاصل از برش‌هایی از طبقه بالا به پایین و طبقات منفی و تماس آن با مواد قابل اشتعال همچون وسایل و تجهیزات انبار شده موجب شروع آتش سوزی شده است.

در پایان این مراسم از نیرو‌های رسمی سازمان آتش نشانی و همچنین از آتش نشانان داوطلب تجلیل شد.

انتهای پیام/م

تجلیل از آتش نشانان شیراز

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار