دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر قرار به بازگشت ما به برجام است، آمریکا باید حداقل قریب به ۵۰ میلیارد دلار خسارت ناشی از تحریم‌ها را به ایران پرداخت کند.

آمریکا باید حداقل ۵۰ میلیارد دلار خسارت ناشی از تحریم‌ها را به ایران پرداخت کندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین جلسه کشوری برنامه‌ریزی مراسم حماسی یوم‌اللّه ۱۳ آبان گفت: امام فرمودند انقلاب دومی آغاز شده است با تسخیر لانه جاسوسی؛ بنابراین فقط یادآوری یک واقعه نیست. در انقلاب اول نظام وابسته و نوکر امریکا و انگلیس ساقط شد. انقلاب دوم وابستگی به پشتوانه سلطه‌گری غرب و آمریکا از بین رفت. از آن زمان تا الان آمریکایی ها خواب بازگشت به ایران را می‌بینند. کودتا کردند، از صدام حسین حمایت مالی و نظامی کردند . اگر امروز از دست عراقی ها عصبانی هستند برای این است که بعد صدام ملت ما عراق را بخشید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در ۱۳ آبان سال گذشته ترامپ تحریم های حداکثری را علیه ایران آغاز کرد. در ۲۳ بهمن رهبری گام دوم انقلاب را اعلام کردند. چه ارتباطی بین این دو اتفاق است؟ ترامپ و همراهانش به این نتیجه رسیدند باید سختی طاقت فرسا به مردم وارد کنیم تا خود مردم حمله کنند، لشگری از گرسنگان و بیکاران را هدایت می‌کنیم و بعد از گوشه ای ما هم وارد می شویم. کودتا و حمله نظامی که نمی توانیم بکنیم، پس درآمد دولت را کاهش می دهیم فشار را بر مردم زیاد می‌کنیم.

وی با اشاره به دشمنی‌های استکبار جهانی گفت: آمریکایی‌ها پس از ۱۳ آبان ۵۸ همچنان در خواب بازگشت به ایران هستند.

رضایی ادامه داد: استبداد داخلی رژیم گذشته یک پشتوانه‌ای از استکبار داشت که هنوز هم آنها در خصومت با نظام اسلامی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب دوم ۱۳ آبان در گام دوم انقلاب وارد مرحله جدیدی شده است، افزود: امروز ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم که دیپلماسی ما و حرکت ما باید در چارچوب گام دوم انقلاب قرار گیرد.

وی گفت: حتی اگر ترامپ هم در دور دوم رای نیاورد؛ ما تجربه گذشته را تکرار نمی‌کنیم. آمریکایی‌ها باید بدانند که اگر قرار به بازگشت ما به برجام است، به جز بازگشت آمریکا به برجام آنها باید حداقل قریب به ۵۰ میلیارد دلار خسارت ناشی از تحریم‌ها را به ایران پرداخت کنند.

رضایی با بیان اینکه حضور مردم در ۱۳ آبان امسال بسیار تعیین کننده است، گفت: گفته اند آرزویشان این است مردم با تحریم ها و فشارهای آنان به صحنه بیایند و علیه نظام شعار دهند. اگر ۱۳ آبان مردم برای شعار دادن به استکبار به صحنه بیایند اطرافیان خود ترامپ هم نا امید می شوند.

وی گفت: نفت قابل توجهی از عربستان با حادثه آرامکو قطع شده است. اگر ذخایر نفتی امریکا و عربستان نبود الان نفت از ۱۰۰ دلار هم بیش تر می شد. ماجرای پهباد امریکایی که ایجاد شد هند که می خواست پهیاد امریکایی بخرد منصرف شد. عده ای مثل بولتون می‌گفتند امشب باید به ایران حمله کنیم رئیس ستاد مشترکشان می گفت مصلحت نیست ایران به همه پایگاه های ما در منطقه حمله می کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سال گذشته ایشان در ۱۳ آبان تحریم ها را تثبیت کرد ؛ یک سال می گذرد از این واقعه، ملت ایران اگر به صحنه بیایند نشان می دهند در این اتفاق پشت سر نظام و مقابل استکبار ایستاده اند. این اتفاق در همه جای دنیا تحلیل می شود، اعتبار ملت ایران بالا می رود اعتبار امریکا شکسته می شود. دستاورد حضور وسیع ملت ایران می تواند پیام بسیاری داشته باشد. روی اقتصاد ما اثر می گذارد. شرکت هایی که به خاطر امریکا از ایران رفتند بر می گردند. خیلی از ملت ها و دولت ها تغییر جهت می دهد.

رضایی ادامه داد: مخالفین ما به نفع ما امروز برگشتند. مشارکت مردم در تولد ملی و روابط اقتصادی و ارتباطی ما تاثیر دارد.

وی گفت: سال گذشته جمعی از دوستان را جمع کردم و افول امریکایی را مطرح کردم و در فرمایشات مقام معظم رهبری هم منعکس شد. سال گذشته ابتکارات خوبی مطرح شد. خواهش می کنیم امسال هم با ابتکارات جدید به سمت ۱۳ آبان برویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مراسم اربعین هم که دو هفته قبل از ۱۳ آبان است فرصت خوبی است اگر خوراک در اختیار خطبا قرار بگیرد می توانند مردم را توجیه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Poland
افسانه
۲۲:۰۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
کم ضرر به دولت و ملت نزده این ترامپ لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
ساسان اقتداری
۲۱:۱۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
آفرین درستش هم همینه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
زنده دکتر رضای که حداقل یه شرطی برا مذاکره مطر میکنند دیگران دارن برا یک مذاکره که حاصل خروج آمریکا ازبرجام بوجود آمده حال با ناز کردگی ترامپ درماندن توافق دارن پرپر می زنند! این درحالیست که اگه مذاکره بی قید وشرط انحام شود اینبار ایران یک عمر متضرر خواهد شد از آمریکائیا ریالی حاصل نمیشود آنها ۴۰ساله چشم بر استبداد وسیطره خود درایران دوختند همین وبس
Canada
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ایکاش از اول این پول را مطرح میکردید .
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۱۹:۴۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
اگر آنها برجام را پاره کردند ما در چهارشنبه سوری برجام را آتیش خواهیم زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
وقتی از خونه یه نماینده مجلس اونهمه پول میاد بیرون.امریکا بهانه است
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۰۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
۵۰ تا خیلی کم حداقل باید ۱۰۰۰ میلیارد دلار بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
خوب بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
بهتره براشون قسط بندی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ایران باید کاملا از برجام خارج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
بیاری خدا و تلاش مسولین دلسوز ، هم غرب و هم شرق تاوان تحریم و پیمان شکنیشان را پس میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
چرا مسولان ما تاوان اینهمه تروریسم اقتصادی را از غرب نمیگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
کشوری که ظالمانه تحریم شده و خسارت‌های از تروریسم اقتصادی و بد عهدی و پیمان شکنی غرب دیده حق دارد که غرامت جنگ اقتصادی و این تحریم نامردانه را بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
درود بر سردار سپاه اسلام در جنگ تحمیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
برجام چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
این درسته
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۴:۰۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
احسنت به شما
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۳:۴۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
کاملاً حرف درستی است که باید با جدیت پیگیری شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
احسنت!
Iran (Islamic Republic of)
شام
۱۲:۴۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
احسنت این مائیم که بایدپیش شرط بگذاریم نه امریکا،امریکاهیچ غلطی نمی تواندبکند.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۳۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
موافقم .
نمیشود که به مملکت ما به هر بهانه ای خسارت بزنند و بعد هیچ ...
آخرین اخبار