آیت الله نوری همدانی عنوان کرد؛

تلاش اسلام این بود زن را به عنوان الگو نشان دهد/زنان نقش مهمی در سازندگی جامعه دارند

آیت الله نوری همدانی گفت:در گذشته همه تلاش این بود زن را ناتوان و ضعیف جلوه دهند، اما اسلام تلاشش این بود زن را به عنوان الگو نشان دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت العظمی حسین الله نوری همدانی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار حجت الاسلام مدنی، مدیر جامعه الزهراء (س) گفت: در گذشته همه تلاش این بود زن را ناتوان و ضعیف جلوه دهند، اما اسلام تلاشش این بود زن را به عنوان الگو نشان دهد.

او با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه پیشرفت و ارتقای جایگاه بانوان را فراهم کرد، افزود: به برکت نظام اسلامی نگاه نادرست به بانوان برداشته شد و امروز شرایط برای پیشرفت بانوان در حوزه و دانشگاه فراهم است.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که درگذشته بین دو مذهب سنی و شیعه اختلافاتی بوده، ولی الآن آن اختلافات رفع شده، عنوان کرد: این اختلاف مربوط به دوران بنی امیه است و خیلی از مسائل را علیه شیعه بافتند.

استاد سطوح عالی حوزه  تصریح کرد: قرن‌ها بانوان را از بسیاری از کار‌ها ممنوع کرده بودند، اما امروز می‌بینیم زنان نقش مهمی در سازندگی جامعه دارند.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که اگر زن دارای ایمان و عقیده درست باشد مسلماً تأثیرگذار خواهد بود،عنوان کرد: امروز میدان برای بانوان جهت ترقی باز است؛ بانوان باید بر مسائل مورد نیاز این حوزه تمرکز کرده و آثار خود را عرضه کنند، همان‌گونه که برتری فقه اهل بیت (ع) در فقه مقارن تبیین شده است، باید در تفسیر، تاریخ و اخبار و روایات نیز همین کار انجام شود.

آیت الله نوری همدانی یادآورشد:اما احادیث زیادی داریم و لازم است فقیهانی باشند تعارض این احادیث را ببینند و انتظار این است این کار از جانب بانوان فقیه رجالی نیز انجام شود و در همین رابطه آثاری از آن‌ها نوشته شود و در دید همگان قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

انقلاب اسلامی زمینه پیشرفت و ارتقای جایگاه بانوان را فراهم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار