نماینده ولی فقیه دراستان کرمان خواستارشد؛

لزوم تربیت نیرو‌های ارزشی درجهت پیشبرد اهداف انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در جنگ اقتصادی امروز باید افسر و سرباز تربیت کرده و اعتقاد داشته باشیم که در جنگ هستیم.

لزوم تربیت نیرو‌های ارزشی درجهت پیشبرد اهداف انقلاببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آیین نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس در کرمان با بیان اینکه هر کدام از ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس میراث گرانبهایی هستند، گفت: تاریخ به سرعت جلو می‌رود و رویه این است طبق محاسبات عادی، در چند دهه آینده خبری از ما‌ها نیست.

او افزود: امروز یادواره شهداء و تجلیل از یادگاران و دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود و تعدادی از کسانی که در سازماندهی، سنگرسازی و میدان‌های جنگ حضور داشتند هستند، اما در سال‌های آینده دیگر نیستند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه پیشکسوتان جهاد و مقاومت سه رسالت مهم به عهده دارند، افزود: نخستین محور این است به این پرداخته شود که چرا می‌گوییم جنگ تحمیلی؟ و چرا جنگ بر ما تحمیل شد که باید با حضور پیشکسوتان به این مسائل پرداخت.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه محور دوم این است باید بگوییم چه اتفاقی در جنگ افتاد، بیان کرد: این مقطع در تاریخ بی نظیر است و نمونه ندارد که سرباز، فرمانده و افسر مناسب تربیت شد.

او با بیان اینکه رمز پیروزی استقامت است اظهار کرد: مشکل ما در جنگ اقتصادی امروز همین است که باید به سرعت افسر، فرمانده و سرباز تربیت شده و از عمق جان اعتقاد یابیم که در جنگ هستیم و اگر هر چه زودتر ورود کنیم پیروزی‌های ما چشمگیر خواهد بود.

علیدادی سلیمانی گفت: امروز به چشم خودمان می‌بینیم روزی که به یمن (که کشوری ضعیف بود) حمله شد، متجاوزان بمب‌ها را می‌ریختند واز بازخوردها  آسیب نمی‌دیدند، اما استقامت یمن ورق را برگردانده و نتیجه داد.

او تصریح کرد: در بیان اینکه در جنگ چه اتفاقی افتاد کتاب‌های مختلفی تالیف، فیلم‌هایی ساخته و کار‌های خوبی صورت گرفته، اما در مقایسه با حجم کار آن دوران کافی نیست، ولی در مقابل دو محور دیگر وضعیت بهتری دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: محور سوم که باید خیلی به آن توجه کرد این است که دستاورد هشت سال جنگ برای ما چه بود؟ زیرا ممکن است روزی علیه این دوران صحبت و تحلیل کنند که ما امروز باید به این دستاورد‌ها بپردازیم.

اوبا بیان اینکه دستاورد‌های جنگ برای ما محسوس است و یکی از آن‌ها امنیت پایدار است، اما برای نسل‌های بعد نه، بیان کرد: پنتاگون همه گزینه‌ها را بررسی کرده که هر اقدام آمریکا علیه ما چه تبعاتی دارد و تحلیل خودشان این است که نباید با ایران بجنگیم.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در سال ۵۹ هنوز از غائله‌های قومی در غرب کشور خلاص نشده بودیم که وارد جنگ رسمی تمام عیاری شدیم که باید بیان شود در این هشت سال چه بر ما گذشت و چه انسان‌هایی وارد شدند؟

امام جمعه کرمان با بیان اینکه باید نسلی که در جنگ حضور داشته به این رسالت‌ها بپردازد، گفت: کسانی که در جنگ از خود رشادت به خرج دادند و به اسارت درآمده و سرفصل‌های بزرگی پدید آوردند، دریایی از خاطرات هستند که باید به آن پرداخته شود.
همچنین در این مراسم از چند عنوان کتاب و یک آلبوم صوتی حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

نیروهای ارزشی تربیت کنیم

برچسب ها: انقلابی ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار