سرقینی گفت: طبق آماری که انجمن جهانی فولاد منتشر کرده ایران در ۸ ماه سال ۲۰۱۹ توانسته، ۷۰ درصد نیاز خاورمیانه را تأمین کند.

ایران ۷۰ درصد نیاز خاورمیانه را در صنعت فولاد تامین می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (یکشنبه، ۷ مهر) چهارمین رویداد فناورانه صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت فولاد از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور معرفی دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صنعت فولاد به صنایع کشور و حمایت از رونق تولید و ساخت داخل آغاز به کار کرد.

برگزاری نشست‌های معرفی نیاز‌های فناورانه تولیدکنندگان صنعت آهن و فولاد، نشست‌های معرفی توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها، نشست‌های B۲B، نشست‌های انتقال تجربه، نمایشگاه توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور صنعت آهن و فولاد، نمایشگاه نیاز‌های فناورانه صنایع آهن و فولاد از جمله بخش‌های این گردهمایی است که تا ۹ مهر امسال ادامه دارد.

در این رویداد ۱۱ شرکت بزرگ صنعت فولاد از جمله فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین خوزستان، فولاد مبارکه اسفراین، ذوب آهن اصفهان، شرکت مهندسی فناوری معادن و فلزات و فولاد هرمزگان نیاز‌های فناورانه خود را معرفی می‌کنند.

صنعت فولاد ایران دیگر جعبه سیاه نیست

جعفر سرقینی، معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری اظهار کرد: خوشبختانه صنعت فولاد ایران دیگر یک جعبه سیاه نیست و خیلی از مسائل آن بومی شده و ما روی صنعت فولاد اشراف تمام داریم و کمکی که صنعت نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به ما کنند کاهش مصرف آب و برق است.

او ادامه داد: باتوجه به آماری که انجمن جهانی فولاد منتشر کرده ایران در ۸ ماه سال ۲۰۱۹ توانسته با شش و نیم درصد رشد تولیداتش را به ۱۷ و نیم میلیون تن برساند و همچنین ۷۰ درصد نیاز خاورمیانه را تأمین کند.

معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت بیان کرد: باوجود رشد جهانی، تولید فولاد ۳ و نیم درصد بوده، ولی ما توانسته‌ایم باتوجه به تحریم‌ها ۶ و نیم درصد رشد کنیم و جزو کشور‌هایی باشیم که در حوزه فولاد درخشش داشته باشیم.

گردهمایی یک شرکت‌های دانش بنیان با صنعت فولاد

در ادامه سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری درباره گردهمایی این شرکت‌های دانش بنیان با صنعت فولاد، گفت: هدف این گردهمایی سه روز به هم رسانی شرکت‌های دانش بنیان با صنعت فولاد است و دو هدف اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، نیاز‌های فناوری‌ها شرکت‌های دانش بنیان با صنعت فولاد است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در این گردهمایی سه روز ۸۲۰ نفر ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۵۸۹ نفر بیش از ۲۴۰ دانش بنیانی هستند و ۱۱۰ شرکت دانش بنیان نیز در این نمایشگاه دستاورد‌های خود را ارائه دادند و ۱۱ شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد از استان‌های مختلف با این شرکت‌های دانش بنیان جهت رفع نیاز‌های خود همکاری می‌کنند.

او گفت: اگر قراردادی بین شرکت‌های دانش بنیان و صنعت فولاد منعقد شود، صندوق رفاه هم به عنوان رکن سوم و بازوی تأمین مالی ورودمی کند. برای مثال ما تسهیلات لیزینگ داریم و تسهیلات را تا ۷۰ منابع مورد نیاز با نرخ ۹ درصد در اختیار مشتریان محصول دانش بنیان قرار می‌دهیم و ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز این قرارداد‌ها را تأمین می‌کنیم. تسهیلات ضمانت‌نامه سرمایه در گردش را با نرخ ۱۱ درصد محاسبه می‌شود.

ملکی‌فرگفت: ما در رویداد صنعت هوایی توانسته‌ایم به ۳۷۰ میلیارد قرارداد و تفاهم‌نامه برسیم و در صنعت غذایی ۴۴۰ میلیارد تومان قرارداد بین شرکت‌ها بسته شد؛ امیدواریم در صنعت فولاد به عددی بالاتر از این دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار