مدیر یک شرکت دانش بنیان از عرضه پلتفورم برنامه‌نویسی برای ۵ سیستم عامل با سرعت ۱۶ برابری خبر داد.

امیر سرکندی، مدیر توسعه کسب و کار یک شرکت دانش بنیان در حاشیه مراسم رونمایی از اکوسیستم کارآفرینی اقتصاد دیجیتال، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد و اشتغالزایی دیجیتال امروز، از بوت کمپ زعفران و پلتفورم آپ بازار رونمایی شد، در این حوزه این بحث وجود دارد که افراد مهارت‌هایی را بیاموزند که بازار کار به آن نیاز دارد و از سوی دیگر هم وظیفه ماست که فرصت‌های شغلی را به آن‌ها معرفی کنیم.

وی گفت: بوت کمپ ها، کمپ‌های آموزشی هستند که افراد در آن‌ها به صورت گروهی مهارتی را در قالب کارگاه‌های آموزشی در حداقل زمان ممکن فرا می‌گیرند، اما نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که پس از پایان آن، ارتباط با دانش پژوه قطع نمی‌شود و همچنان این ارتباط با وی ادامه می‌یابد تا به سوالات احتمالی او در آینده پاسخ داده شود.

او بیان کرد: بوت کمپ‌ها در واقع الگو‌های آموزشی جدید هستند که در دنیا اجرا می‌شوند و در ایران هم شکل گرفته اند. این آموزش در سطوح دانش آموزی، دانشجوئی و حتی در میان افرادی برنامه نویس حرفه‌ای هستند و نیاز به بروزرسانی اطلاعات و کسب مهارت‌های جدید دارند، انجام می‌گیرد.

سرکندی ادامه داد: بوت کمپ زعفران در واقع آموزش برنامه نویسی است و پلتفورم آپ بازار نیاز‌های بازار را مشخص می‌کند، همچنین افرادی که تمایل دارند اپلیکیشنی را سفارش دهند، می‌توانند با مراجعه به این پلتفورم، پروپوزال خود را مطرح کنند. نکته‌ای که وجود دارد این است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این پلتفورم به صورت رایگان در حال انجام است و هیچ درصدی از سفارش دهنده و تولیدکننده گرفته نمی‌شود. علاوه بر این در ثبت سفارش‌ها قیمت‌ها هم کارشناسی می‌شود، یعنی چنانچه تصور فردی از یک پروپوزال مبلغ خاصی باشد، ارزش اصلی آن به فرد ارائه می‌شود.


بیشتر بدانید: دارو‌های نانو از ایران به آسیا و اروپا صادر می‌شود


مدیر توسعه کسب و کار این شرکت دانش بنیان با اشاره به موضوع تحریم‌ها و عدم حمایت از پلتفورم‌های غیربومی در کشور گفت: تنها پلتفورمی که در ایران وجود دارد پلتفورم زعفران بود، بنابراین روی این پلتفورم آموزش برنامه نویسی می‌دهیم به طوری که فرد در مدت حدود ۲۴ ساعت می‌تواند دوره مقدماتی را بگذارند و از این دوره خروجی هم داشته باشد.

وی اظهار کرد: این اکوسیستم فقط در انحصار مجموعه ما نیست و شرکت‌های دیگر هم می‌توانند از این الگو برای اشتغالزایی استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.