معاون استانی دفتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه جیرفت گفت: با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان باید با راه اندازی جهاد علمی، اقتدار انقلاب اسلامی ایران را به دنیا نشان دهند.

ضرورت راه اندازی جهاد علمی در دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت الاسلام اصغر شاهرخی معاون استانی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جیرفت در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های دفاع مقدس بسیج همه اقشار مختلف مردم بود که درآن می‌توانستی دانشگاهی، استاد، دانشجو، بازاری، دانش آموز و همه آحاد مردم را ببینید.

او افزود: دومین ویژگی مهم دفاع مقدس اخلاص و توکل به ذات خداوند همه مردم بویژه فرماندهی کل قوا امام خمینی (ره) و حتی فرمانده‌های جبهه‌ها و بسیجیان بود که تنها توکل بر خداوند داشتند.

شاهرخی یکی دیگر از ویژگی دفاع مقدس را خود باوری آن‌ها دانست و تصریح کرد: سربازان امام خمینی (ره) باور داشتند که ما می‌توانیم و در برابر ابر قدرت‌های جهان ایستادند و پیروز شدند.

شاهرخی با بیان این مطلب که هرچند این جنگ بر ما تحمیل شد، اما دست آورد‌های فراوانی هم داشت، گفت: یکی از مهمترین دست آورد‌های دفاع مقدس این بود که باور کردیم پیروزی برای کسانی است که در راه خداوند و برای رضای خداوند برای دفاع از خاک خود ایستادگی کردند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا افزود: یکی دیگر از دست آورد‌های دفاع مقدس که امروز ابر قدرت‌های جهان نمی‌توانند آن را ببینند، اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است که نمی‌توانند بدون در نظر گرفتن کشور ما در منطقه کاری از پیش ببرند.

معاون استانی دفتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که امام خمینی (ره) در صحیفه نور فرموده اند؛ عراق برای چند وجب خاک به ما حمله نکرد بلکه برای نابودی اتحاد مسلمین جهان به ایران حمله کرد گفت: بیداری اسلامی که امروز در دنیا شاهد آن هستیم برگرفته از دفاع مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که در آن مقام معظم رهبری تاکید کرده اند؛ جوانان باید جهاد علمی به پا کنند تصریح کرد: اگر یک روزی یادگاران هشت سال دفاع مقدس رفتند و جانفشانی کردند امروز باید در جبهه‌ای دیگر شما جوانان حضور پیدا کنید و با راه اندازی جهاد علمی، اقتدار انقلاب اسلامی را به دنیا نشان دهید.

در این آیین برنامه‌های متنوعی از جمله روایتگری یادگار هشت سال دفاع مقدس "سید کمال هاشمی"، پرچم خوانی، گلباران قبور شهدای گمنام دانشگاه و دیگر برنامه‌های فرهنگی همراه بود.

ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور رئیس دانشگاه، معاون استانی دفتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه، روسای دادگستری شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، دادستان و شهردار عنبرآباد، رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستان جیرفت، یادگاران هشت سال دفاع مقدس، پاسداران سپاه و نیروی انتظامی و همچنین جمعی از مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار