یخ نوردی ، ورزشی فراموش شده در اصفهان

قهرمان یخ نوردی بانوان کشور از بی توجهی مسئولین این رشته گلایه کرد.

آزاده کلوشادی عضو تیم ملی یخ نوردی جمهوری اسلامی ایران، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت: در ایران امکانات لازم از جمله دیواره یخی برای رقابت‌های یخ نوردی وجود ندارد و بیشتر مسابقات در گرایش درای تولینگ در مناطقی مثل پلور مازندران برگزار می‌شود.

او در خصوص حمایت‌های این رشته در اصفهان تصریح کرد: یخ نوردی تحت نظر هیات کوه نوردی قرار دارد و در اصفهان حمایت به صورت مطلوب و رضایت بخش وجود ندارد، از آن جایی که تامین وسایل لازم برای شرکت در کلیه مسابقات به عهده هیات‌های استان‌ها است، ما به ناچار با همکاری خانواده‌ها هزینه‌های مربوط به خرید وسایل لازم را فراهم می‌کنیم. البته گاهی در برخی رقابت‌های برون مرزی، فدراسیون نیز در این مورد وارد عمل می‌شود.

قهرمان یخ نوردی کشور در ادامه از چالش‌های تمرینی پیش روی یخ نوردان اصفهان گفت: بزرگترین چالش ما در حال حاضر، بسته شدن سالن مخصوص تمرین است و با توجه به اینکه به مسابقات جهانی این رشته نزدیک هستیم و رقیبان ما در کشور‌های دیگر به بهترین شکل ممکن در حال تمرین هستند، ما عمده تمریناتمان به بدنسازی خلاصه می‌شود، نداشتن سالن تمرینی، یک معضل جدی برای ورزشکاران این رشته در اصفهان به شمار می‌رود.

کلوشادی در پایان به اهمیت داشتن حامی مالی اشاره کرد و گفت: با توجه به گران قیمت بودن وسایل مربوط به این رشته وجود حامی مالی به ما کمک زیادی خواهد کرد. امیدواریم میزان توجه به یخ نوردی و سنگ نوردی از سوی مسئولین بیشتر شود تا بتوانیم عناوین بیشتری در خارج از کشور برای تیم ملی یخ نوردی ایران کسب کنیم.


انتهای پیام/م
 

وضعیت رشته یخ نوردی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار