معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: ۷۳۰ پرونده فاقدان شناسنامه چابهار هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: روند بررسی پرونده‌های فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین این شهرستان در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات فراوان کند بوده و باید هر چه سریعتر تا پایان سالجاری ۷۳۰ پرونده در این زمینه تعیین تکلیف شوند.

کورش محمدی اظهار داشت: پرونده‌های فاقدان شناسنامه در چابهار سالهاست که بلاتکلیف هستند.

وی بیان کرد: در ماه‌های اخیر ۷۰ پرونده فاقدان شناسنامه رسیدگی و در مرحله صدور سند سجلی هستند و تا هفته آینده نیز ۴۰ پرونده دیگر تعیین تکلیف می‌شوند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار چابهار همچنین از بررسی بقیه پرونده‌های فاقدان شناسنامه در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تعداد بالای پرونده‌ها باید یک هم‌افزایی خاصی میان نهاد‌های مختلف برقرار شود که خوشبختانه این امر محقق شده و شاهد تسریع در تعیین تکلیف اسناد هستیم.

وی بیان کرد: همجواری چابهار با کشور پاکستان و تردد افراد مختلف کار شناسایی فاقدان شناسنامه ایرانی را با مشکل رو به رو کرده است که امیدواریم با همکاری قشر‌های مختلف مردم بویژه روحانیان و معتمدان بخشی از مشکلات این قشر از جامعه برطرف شود.

محمدی ادامه داد: فردی که شناسنامه ندارد از هرگونه امکانات و حمایت‌های دولتی از جمله یارانه، افتتاح حساب بانکی، تحت پوشش بودن نهاد‌های مختلف، خرید انشعابات برق، آب، تلفن و سایر خدمات محروم می‌شود.

انتهای پیام/گ

تعیین پرونده فاقدان شناسنامه چابهار

برچسب ها: شناسنامه ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.