رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد؛

سالمندی پایان فعالیت نیست/ ایجاد خانه‌های کوچک سالمندی برای سالمندان

قبادی دانا با بیان اینکه سالمندی پایان فعالیت نیست، گفت: باید با ارتقای سطح سلامت، رفاه اجتماعی و آموزش جامعه، نیازهای سالمندان رفع شوند.

سالمندی پایان فعالیت نیست/ ایجاد خانه‌های کوچک سالمندی برای سالمندانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند که امروز (سه‌شنبه ۹ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و نرخ رشد جمعیت ۱.۲۴ درصد است، در حالی که نرخ رشد جمعیت سالمندان ۳.۶ درصد است.

قبادی دانا بیان کرد: ۲۶ درصد جمعیت کشور را در سال ۱۴۳۰ سالمندان تشکیل خواهند داد، همچنین سازمان بهزیستی کشور بر اساس وظیفه‌ای که برنامه ششم توسعه بر عهده‌اش قرار داده است، خدمت رسانی به ۲۵ درصد جمعیت هدف را برعهده  دارد.

وی افزود: باید فرصت ایجاد ارتقا در سطوح مختلف جامعه را برای سالمندان فراهم کنیم، همچنین در فرهنگ دینی ما سفارش شده که به بزرگان، پدران و مادران خود احترام بگذارید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه باید تلاش کنیم که سالمندان یک زندگی مستقل داشته باشند، گفت: همچنین باید سالمندان در درون خانواده و جامعه مشارکت فعال همراه با منزلت داشته باشند.


بیشتر بخوانید: سالمندی، مهمترین معضل جامعه ایران در ۳۰ سال آینده


وی ادامه داد: پوشش بیمه و بازنشستگی باید به حداکثر برسد تا سالمندان زندگی راحتی داشته باشند، همچنین معابر، ساختمان‌ها، ادارات، بانک‌ها و غیره باید شرایط لازم را برای عبور سالمندان داشته باشند، چراکه استقلال سالمندان باعث سلامتشان می‌شود.

قبادی دانا با اشاره به اینکه سالمندی دوره مهمی از زندگی است، اضافه کرد: سالمندی پایان فعالیت نیست و باید با ارتقای سطح سلامت و رفاه اجتماعی و آموزش جامعه نیاز‌های سالمندان رفع شوند.

۷۲۵ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دبیرخانه شورای ملی سالمندان در سال ۱۳۸۳ آغاز به کارکرد و امروز بعد از ۱۵ سال از سند ملی سالمندی با مشارکت سازمان بهزیستی کشور، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۲۵ هزار نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: با افتتاح خانه‌های کوچک سالمندی شرایطی ایجاد می‌شود تا سالمندان تنها به جای زندگی در آسایشگاه‌ها، به همراه تعدادی دیگر از سالمندان در این خانه‌ها زندگی کنند.

قبادی دانا گفت: ۳۰۰ مرکز به صورت شبانه روزی از سالمندان نگهداری می‌کنند و ما افتخار میزبانی ۶ هزار سالمند را داریم، همچنین حدود ۶۰۰ مرکز مراقبت و توانبخشی روزانه برای سالمندان در سراسر کشور وجود دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم با رونمایی از این سند بودجه مناسب از سوی سازمان برنامه بودجه تعلق گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سالمندان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار