شریعتمداری گفت: ۷۰۰ میلیون جمعیت بالای ۶۰ سال در دنیا زندگی می‌کنند، این جمعیت در سال آینده در دنیا افزایش پیدا می‌کند.

جمعیت سالمندان روبه افزایش است/ ۸۰ درصد از سالمندان کشور در خانه زندگی می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند که امروز (سه‌شنبه ۹ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: سند ملی سالمندان باید چراغ راه ما قرار گیرد و ضروری است از پتانسیل و ظرفیت سالمندان استفاده و همچنین زندگی تؤام با عزت برای آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: شورای ملی سالمندان باید اجرا کننده تصمیمات دولت باشد و مشارکت سالمندان را هم داشته باشد و از نظرات سازمان‌های مردم نهاد نیز در تصمیم گیری‌های خود استفاده کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود ۷۰۰ میلیون جمعیت بالای ۶۰ سال در دنیا گفت: این جمعیت در سال آینده در دنیا افزایش پیدا می‌کند، البته در کشور ما روند سالمندی بسیار سریع‌تر از افزایش جمعیت پیش می‌رود.

شریعتمداری با بیان اینکه رشد جمعیت سالمندی ۳.۶ درصد است، در حالی که رشد جمعیت کشور ۱.۲ درصد است، تصریح کرد: این نشان می‌دهد جمعیت سالمندی ۳ برابر از رشد جمعیت پیشی گرفته است.

وی افزود: تعداد جمعیت بالای ۶۰ سال ما در سال ۱۴۰۴ به یک چهارم جمعیت کشور می‌رسد و تعداد سالمندان از ۱۳ میلیون نفر می‌گذرد، حال اگر برنامه‌ریزی‌های لازم از هم اکنون صورت نگیرد، با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهیم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد از سالمندان در خانه زندگی می‌کنند، گفت: این موضوع بسیار ارزشمند است، چون زندگی در خانه زندگی با عشق است.


بیشتر بخوانید: سالمندی پایان فعالیت نیست/ ایجاد خانه‌های کوچک سالمندی برای سالمندان


شریعتمداری تصریح کرد: باید اقداماتی انجام دهیم که سالمندان احساس مفید بودن کنند و جایگاه واقعی آن‌ها را در جامعه تبیین کنیم.

به گفته شریعتمداری، باید اقداماتی را انجام دهیم که سالمندان پس از بازنشستگی باز هم در زمینه شغلی خود مشارکت داشته باشند، در این صورت احساس حیات می‌کنند و میل به زندگی در آن‌ها زیاد می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در وزارت کار می‌توانیم در سالمندان قدرت عشق و احساس مشارکت را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

تأکید وزیر کار بر اهمیت مشارکت سالمندان در فعالیت‌های اجتماعی

برچسب ها: وزارت کار ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار