زنگ کمک به دانش آموزان نیازمند در استان مرکزی نواخته شد.

طنین زنگ عاطفه‌ها در مدارس استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  زنگ کمک به دانش آموزان نیازمند در استان مرکزی نواخته شدهمزمان با سراسر کشور زنگ عاطفه‌ها در مدارس استان مرکزی نواخته شد

این زنگ در شهرستان زرندیه به صورت نمادین در دبستان ۱۵خرداد شهرمامونیه و در مدرسه علامه حلی اراک به صدا درآمد و دانش آموزان کمک‌های خود را برای ارسال به دانش اموزان نیازمند اهدا کردند.

ورود به دومین ماه مهر و صدای گوشنواز زنگ عاطفه‌ها مهربانی و یاری دانش آموزان به نیازمندان را یادآوری کرد تا با کمک و یاری نیازمندان محصلانی هم که با مشکلات مالی دست به گریبانند بتوانند راحت‌تر تحصیل کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی دراین مراسم در اراک گفت: آموزش و پرورش از نهاد‌های پایه است که در روند توسعه و اشاعه مهارت و اخلاقیات نقش مهمی دارد و تعلیم و تربیت موضوعی جدی است و غفلت از آن آسیب‌های زیادی را در پی دارد.

مقدسی افزود: توجه به وضع معیشت نیرو‌های آموزشی در بدنه آموزش و پرورش ضروری است و این قشر باید بدون دغدغه به وظایف خود بپردازند تا نسلی فهیم و کارآمد برای فردای کشور تربیت شود.

اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این آیین گفت: بخشایش و مهربانی از شاخص‌های مهم انسانی و اخلاقی است که در آموزه‌های دینی نیز بر آن تاکید شده است.

اکرمی افزود: شور عاطفه‌ها برنامه‌ای در راستای تقویت همدلی و مهربانی در جامعه است و پیوست‌های جامعه را منسجم‌تر می‌کند.

فرهنگ دستگیری از نیازمندان باید با جدیت دنبال شود

موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی هم گفت: فرهنگ دستگیری از نیازمندان باید در سطوح مختلف جامعه و در حوزه مدارس با جدیت دنبال شود و دانش‌آموزان باید کنار علم‌آموزی پرورش معنوی و اخلاقی را نیز فرا بگیرند.

موسی نژاد افزود: مدرسه بهترین مکان برای ترویج سنت حسنه کمک به نیازمندان است و کودکان و نوجوانان بهترین سن را برای پذیرش این حسنه اخلاقی دارند.

او گفت: شور عاطفه‌ها در ۲ مرحله شهریور و مهر برگزاری می‌شود که در مرحله اول ۳۰ میلیارد ریال در استان جمع‌آوری و بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: کمک‌هایی که در مدارس جمع‌آوری می‌شود در همان آموزشگاه به تشخیص مدیر مدرسه و با حفظ کرامت و عزت نفس بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

موسی نژاد افزود: در سال تحصیلی جدید ۳۰ هزار جلد دفترچه بین ۶ هزار دانش‌آموز مددجو کمیته امداد استان مرکزی توزیع شده است.

۴۴ هزار و ۸۲۴ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی استان مرکزی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار