نخستین یادواره ۵۶ شهید بخش هلیلان برگزار گردید

امام جمعه شهرستان چرداول از برگزاری نخستین یادواره ۵۶ شهید گلگون کفن بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول خبر داد.

نخستین یادواره ۵۶ شهید بخش هلیلان برگزار گردید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،حجت الاسلام احمد امرایی امام جمعه شهرستان چرداول روز پنجشنبه در مراسم یادواره ۵۶ شهید بخش هلیلان گفت: شهید مظهر وحدت و همدلی ملی و نزدیکی قلوب مردم است و عزت و امنیت و آرامش کنونی کشور به برکت خون شهداست که جانشان را فدا کرده و از عزت ما دفاع کردند.

او ادامه داد: یکی از محافلی که بهترین تأثیر تربیتی و معنوی را روی عموم مردم بخصوص دانش‌آموزان می‌گذارد، یادواره شهداست که امروز افتخار میزبانی از این یادواره نصیب مردمان هلیلان شده است.

حجت الاسلام امرایی اظهارکرد: امام علی (ع) و امام حسین (ع) از بزرگ‌ترین شهدا هستند که سیره و زندگی آن‌ها بهترین و روشن‌ترین فرهنگ غنی ایثار و شهادت است.

او با تاکید بر این که شهدا نیز زنده و از رزق ملکوتی خدا بهره‌مند می‌شوند بیان کرد: به فرموده رهبری معظم انقلاب باید کاری کنیم که صدای ماندگار شهدا به همه دوران‌ها برسد و درک کنیم شهدا چه انتظاراتی از ما داشته‌اند.

امام جمعه چرداول مطرح کرد: ظالم نبودن، اخلاق حسنه، خوش برخوردی با خانواده، رعایت حق دیگران، رعایت احترام همسایه، برپایی نماز و روزه از مصادیق انسان اهل کرامت است و خدا بالاترین درجه کرامت را به شهدا عطا کرده است.

او هدف از برگزاری این محفل معنوی را گسترش فرهنگ شهید و شهادت در جامعه و انتقال ارزش‌های والای شهدا به نسل جوان عنوان کرد و افزود: شهدا انتظار دارند عدالت اجتماعی به عنوان یک ارزش مهم اجتماعی در جامعه جاری شود.

انتهای پیام/ ن

نخستین یادواره ۵۶ شهید بخش هلیلان

برچسب ها: سخن بزرگان ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.