جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: جهان پرصدای قرن ۲۱ باید اربعین را ببیند؛ این حماسه را احساس و شور و بصیرت حسینی را لمس کند و این وظیفه‌ای بس سنگین بر دوش ما است.

جهان پر صدای قرن 21 باید اربعین را ببیندبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  جامعه اسلامی مهندسین به مناسبت گرامیداشت اربعین حسینی(ع) بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

غروب روز دهم محرم الحرام سال 61 هجری در حالیکه زمین و آسمان سرخ گون گشته بود و خورشید آل‌الله بر نیزه و ماه بنی هاشم مُنشَق در کنار علقمه و ناموس خدا به غارت و اسارت رفته بود، شاید هیچ بنی بشری فکر نمی کرد که روزگاری خواهد آمد که نه یک اربعین که قریب 1400 سال بعد کربلا مرکز دایره عشاق الحسین(ع) گردد و پروانگان شمع وجودش از شرق و غرب عالم خود را به حریم قدسی اش می رسانند تا موج الحسین (ع) کل عالم امکان را فراگیرد و در رستاخیز اربعینش جهان مات و مبهوت اعجاز کربلا گردد. 

بی شک اربعین حسینی نه تنها بزرگترین اجتماع جهان اسلام بلکه بزرگترین گردهمایی عالم است. این حرکت باشکوه که هر ساله برعزت و شوکت آن افزوده می شود، فرصتی مغتنم برای نمایش شکوه اسلام است. حرکتی که پایه گذاری آن توسط امام سجاد (ع) و زینب کبری(س) پس از تحمل 40 روز مصائب و سختی های بعد از واقعه جانگداز عاشورا انجام شد، امروز ثمره اش شکوه وحدت شیعه و سنی، مسلمان و غیرمسلمان، عرب و غیرعرب و یک رنگ شدن همه رنگ ها و نژادهاست.

امروز اربعین حسینی(ع) جلوه تام و تمام مهمان نوازی مردمی است که شاید در بیشترین مضیقه باشند اما چشمان با محبت این میزبانان که ملتمسانه می خواهند از دستشان آبی بنوشی یا غذایی بگیری یا در کنارشان خستگی از جسم و جان برگیری، مصداق روشن همان آتش عشقی است که درقلوب مؤمنین از شهادت حسین(علیه السلام) افکنده شده و"لا تَبْرَدُ اَبَداً". آنان آمده اند تا در موکب های خود هر چه دارند تقدیم زوار مولایشان کنند، اگرچه زمان، قافله این عاشقان را هزار و چهارصد سال دیرتر به صحرای کربلا راه داده است اما پژواک ندای "هَل مِن ناصِر یَنصُرُنى" حسین(علیه السلام) را امروزبا پاسخ " یا لَیتَنا کنا مَعَکم " می شنویم و دیگر حسین (علیه السلام) و خاندان مطهرش در سرزمین کرب وبلا تنها نیستند و وارثان خون ثارلله وارثان زمین خواهند شد که خدای تعالی فرمود:" أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ". 

جهان پرصدای قرن بیست و یک باید اربعین را ببیند، باید این حماسه را احساس کند، باید شور و بصیرت حسینی را لمس کند و این وظیفه ای بس سنگین بر دوش ما است. در حالیکه بوق های استکبار تجمع یک جمع چند نفره را به مثابه صدای یک ملت به خورد جوامع می دهند، باید بکوشیم تا گردهمایی حماسی چند میلیون نفری اربعین را با همه شکوه و جلالش به عالم عرضه کنیم تا بر همگان روشن شود که وعده صادق الهی در قرآن کریم اینگونه جلوه گری می کند که: (کافران) می خواهند نورخدا را با دهان خود خاموش کنند اما "وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ" . 

آنها که "فی قُلوبِهِم مَرَضٌ" هستند بهانه می گیرند که چرا در اربعین خرج می کنید؟ چرا پای پیاده؟ و هزار بهانه دیگر. برای آنها یک جواب است و آن اینکه نهضت کربلا، نهضت بیداری انسان هاست. تلاش مستکبرین در تمام تاریخ بر خاموشی نهضت کربلا بوده است تا از بیداری انسانها جلوگیری کنند. انسانی که بیدار نباشد استعمار می شود حتی اگر مرفه باشد و شکوه اربعین یعنی زنده نگه داشتن نهضت حسینی. نهضتی که درآن جان هم بی بهاست چه رسد به زر و زیور دنیا. البته این را صاحبان خرد نیک در می یابند اما بهانه جویان " أَکْثَرُهُمْ لَا یَعْقِلُونَ"اند. 

جامعه اسلامی مهندسین ضمن دعوت از آحاد ملت عاشورایی ایران برای حضور در راهپیمایی و گردهمایی باشکوه اربعین حسینی(ع)، خاضعانه از میهمان نوازی ملت عراق و موکب داران و خادمان زوّار سیّد و سالار شهیدان قدردانی می نماید و با سپاس از زحمات شبانه روزی مسئولین درکشورهای ایران وعراق انتظار دارد مسئولین محترم با رفع نواقص موجود، امر زیارت و شرکت در این راهپیمایی عظیم را برای زوّار اربعین تسهیل نموده تا این حرکت الهی با پاسخی شایسته مواجه گردد.

همچنین از تمامی اصحاب رسانه بالاخص رسانه ملی و فعالین فضای مجازی که دل درگروعشق حضرت ثارالله دارند، می خواهد تا با بسیج همه امکانات و ظرفیت های خود و علیرغم خواست دشمنان که اربعین در سکوت رسانه ای برگزار شود، همّت نموده و با عزمی جدی در رساندن صدای موج های خروشان زوّارالحسین(ع) به گوش جهانیان و تماشای صحنه های ناب عاشقی در قاب اربعین حسینی(ع) تلاش نمایند که اگرچه درآن غروب تلخ سر امام عشق بر نیزه شد و کار از کار گذشت اما امروز " کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا " است و هرگاه که پرچم حسینی افراشته شود عاشوراست و هر قافله ای که راه عشق ازسر بگیرد قافله کربلاست و اربعین شاه بیت شعربلند کربلا با این جمله ماندگار است : "هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة - هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار