بشیری جلال گفت: اگر دولت در اجرای بازار متشکل ارزی دخالت نکند، مشکلی برای خرید و فروش و بازرگانان ایجاد نمی‌شود.

محمد بشیری جلال عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،   درباره تشکیل بازار ارزی اظهار کرد: اگر دولت در نحوه اجرای تشکیل بازار ارزی و قیمت گذاری دخالت نکند مشکلی برای خرید و فروش و بازرگانان ایجاد نمی‌شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اگر اجرای بازار همانند سابق باشد، این طرح، بسیار مناسب است چرا که می‌تواند برای بازرگانان و تجار مناسب باشد، در غیر اینصورت مشکلاتی درخصوص خرید و فروش به وجود می‌آورد.


بیشتر بخوانید: اتاق‌های بازرگانی، اتاق فکر اقتصاد کشور هستند 


شیری جلال با اشاره به اینکه هم اکنون دست دلالان در بازار زیاد شده است تصریح کرد: امیدواریم اجرای این بازار بتواند قدم مثبتی برای بازرگانان باشد که این امر مستلزم  برنامه ریزی درست و عدم دخالت دولت است.

عضو اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: این بازار قرار است از طریق جلوگیری از معاملات غیرواقعی و فراهم کردم بستری برای معاملات بزرگ از طریق بازیگران اصلی که قرار است بانک‌ها و صرافی‌های مجاز بانک باشد سبب کشف قیمت واقعی ارز در تهران شود.

شیری جلال در ادامه گفت: باتوجه به حساسیت این بازار و تاثیر آن، به نظر می‌رسد که مسئولان باید توجه ویژه‌ای به جلوگیری از  فعالیت دلالان در محل این بازار داشته باشند چرا که ممکن است فعالیت این بازار را مختل و شبکه ارزی کشور را دچار پیچیدگی کند.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی، باید منتظر ماند و دید که اجرای این بازار چه تاثیری می‌تواند در بازار و روند فعالیت تجار و بازرگانان داشته باشد.

انتهای پیام/

ضرورت کوتاه کردن دست دلالان از بازارمتشکل ارزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار