خطیب نماز جمعه گفت: فتنه گری‌های دشمن تمامی ندارد، اما وظیفه ما در مقابل این فته‌ها نترسیدن و هوشیاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۲ مهر ۹۸ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر گفت: فتنه گری‌های دشمن تمامی ندارد، اما وظیفه ما در قبال آن‌ها نخست نترسیدن و دوم هوشیاری و مراقبت تا رفع کامل آن هاست.

او افزود: فتنه ۸۸، تحریم و فشار حداکثری و درخواست گرفتن عکس یادگاری با مسئولان جمهوری اسلامی در سفر رئیس جمهور به نیویورک، از جمله این فتنه هاست که دشمن سعی داشت با این کار برای خود آبرویی کسب کند، اما با رهنمود‌های حکیمانه رهبر انقلاب و به رغم تمایل برخی از منافقان داخلی تیرشان به سنگ خورد و توطئه آن‌ها خنثی شد.

نکونام با اشاره به پر و بال دادن به فتنه‌ای دیگر در یکی از روستا‌های شهرستان لردگان اضافه کرد: مردم روستای چنار محمودی انقلابی و نجیب هستند و نگذاشتند رسانه‌های معاند از این واقعه سوء استفاده کنند.

او ادامه داد: همه باید دست به دست هم بدهند تا ضایعات احتمالی شیوع این عفونت در روستا به حداقل ممکن برسد و در مرحله دوم عوامل احتمالی بروز عفونت شناسایی و با آن‌ها برخورد شود تا در بین مردم سرخوردگی ایجاد نشود.

نکونام همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) گفت: تحمل سختی اسارت خاندان اهل بیت در کوفه و شام، ضامن بقای قیام اباعبدالله الحسین (ع) شد، به طوری که پس از ۱۴ قرن سیل میلیونی عاشقان از سراسر دنیا به راهپیمایی اربعین حسینی می‌روند که این خود زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد شد تا ریشه ظلم و استکبار برای همیشه کنده شود.

او نبرد حق و باطل را نبردی به قدمت تاریخ زندگی بشر برشمرد و افزود: حضرت نوح ۹۵۰ سال مردم قوم خود را به حق دعوت کرد، اما جریان باطل با طرح این شبهه که اطرافیان تو از فقرا و پابرهنه‌ها هستند در حالی که ما ثروتمند هستیم، سعی در مخالفت با آن پیامبر اولی العزم گرفتند و حالا هم دشمنان انقلاب اسلامی و رهبری همین شبهه را طرح می‌کنند، اما قرآن می‌گوید که حق و حقیقت فقیر و غنی نمی‌شناسد و محتوای سخنی اگر با عقل و شرع مطابقت کند خواه فقیر بگوید و خواه غنی، انسان باید آن را بپذیرد تا سعاتمند شود وگرنه همچون پسر نوح به عذاب الهی گرفتار خواهد شد.

نکونام همچنین با تبریک هفته نیروی انتظامی به تقدیم ۲۲ هزار جانباز و ۱۳ هزار شهید این نیرو در کشور اشاره کرد و گفت: این خود سندی است تا ثابت کند نیروی انتظامی جان بر کف است و با وحدت رویه در کنار نیرو‌های نظامی روز به روز باید با تکیه بر معنویت، استحکام درونی خود را قوت ببخشد.

انتهای پیام/ف

هوشیاری رمز پیروزی بر فتنه‌های دشمن است

برچسب ها: خطبه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار