نوسازی نیمکت ها، وسایل گرمایشی، سرمایشی، تعمیر دیوار و ... بهانه‌هایی است که برخی مدارس بابت آن پول می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نوسازی نیمکت ها، وسایل گرمایشی، سرمایشی، تعمیر دیوار و ... بهانه‌هایی است که بابت آن پول می‌گیرند. این حکایت برخی مدارس دولتی ا‌ست، مدارسی که در ازای وعده فراهم کردن شرایط بهتر آموزشی، خانواده‌ها را مجبور می‌کنند مبالغی را به حساب آن‌ها واریز کنند.

سال‌ها است که ایجاد شرایط بهتر آموزشی برای دانش آموزان در حد وعده و وعید باقی مانده و هنوز هیچ تغییری در شرایط مدارس ایجاد نشده است. بسیاری از خانواده‌ها نیز توانایی پرداخت این مبالغ را ندارند و نمی‌توانند از پس هزینه‌های سنگین اجباری برآیند.

در اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است: «دولت موظف به تامین رایگان وسایل آموزشی و پرورشی مدارس دولتی تا پایان دوره متوسطه است»؛ بنابراین مدارس، مجاز به دریافت هزینه‌های جانبی تامین مایحتاج نیستند و در صورت نیاز، مطالباتشان از وزارت آموزش پرورش، قابل پیگیری است. حال این سوال مطرح است که اگر مدارس مجاز به دریافت وجه اجباری کمک به مدرسه هستند، چرا اسم آن را کمک به مدرسه گذاشته اند؟.

دست به جیب شدن اجباری به نام «کمک به مدرسه»

دست به جیب شدن اجباری برای "کمک به مدرسه"

خانواده‌ها می‌گویند؛ در صورت عدم همکاری، فرزندانشان از سوی کادر مدرسه مورد سرزنش قرار می‌گیرند و مدام متذکر می‌شنوند که این موجب کم شدن تمایل دانش آموزانشان برای رفتن به کلاس درس و مدرسه شده است. برخی دیگر از خانواده‌ها می‌گویند معلم، فرزند ابتداییشان را از کلاس محروم کرد در حالی که او حتی نمی‌دانست به چه دلیلی این اتفاق افتاده است و حالا با وجود اندک زمان گذشته از ابتدای سال، دیگر تمایلی به روبه رو شدن با معلم و دوستانش را ندارد.

زهرا مظفر، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش درباره دریافت وجه اجباری و غیرقانونی مدارس دولتی از خانواده‌ها اظهار کرد: دریافت وجه به غیر از وجه بیمه و کتاب در مدارس قبل و بعد از ثبت نام ممنوع است.

او با بیان اینکه این قانون برای تمام مدارس لازم الاجراست، افزود: متاسفانه برخی مدارس این اقدام غیرقانونی را به تفسیر مدیران و یا به دلیل مشکلات در مدرسه انجام می‌دهند.

مظفر بیان کرد: در دوسال اخیر آموزش و پرورش به صورت جدی‌تر در حال پیگیری دریافت وجه غیرقانونی مدارس دولتی از خانواده‌ها است، به همین منظور بخشنامه‌ای تحت عنوان رعایت حقوق شهروندی مجددا تدوین و به مدارس سراسر کشور ابلاغ کرده‌ایم.

او ادامه داد: این بخش نامه برای حفظ حقوق والدین و دانش آموزان بر اساس دستورالعمل حقوق شهروندی شکل گرفته است و برای نظارت بر عملکرد صحیح آن، در سطح مناطق، استان‌ها و کشور کمیته‌های نظارت بر ثبت نام شکل گرفت و درصورت دیدن تخلف با مدیر آن مدرسه برخورد خواهد شد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: حق دریافت وجه فقط از سوی مدارس خاص از جمله تیزهوشان، شاهد و غیردولتی وجود دارد که آن‌ها نیز براساس بخش نامه‌های مصوب خودشان عمل می‌کنند.

او تاکید کرد: خانواده‌ها در صورت برخورد با چنین شرایطی می‌توانند برای شکایت به سامانه‌های الکترونیکی تحت عنوان Shekayatmedu.ir که دارای دو بخش شکایت و گزارش‌های مردمی است، مراجعه کرده و در سطح منطقه و استانی مشکلات خود را در سامانه ثبت کنند.

مظفر درباره زمان بررسی شکایات گفت: حداکثر زمان بررسی شکایات ۱۰ روز از ستاد به منطقه تعریف شده است و احیانا اگر پاسخ شکایت مورد قبول خانواده‌ها نبود، می‌توانند مجدد درخواست بررسی مشکل با سند و مدرک را داشته باشند.

دست به جیب شدن اجباری به نام «کمک به مدرسه»


بیشتر بخوانید: شرایط و نحوه ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس +جزئیات


دریافت وجه کمک به مدرسه، اجباری نیست

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش در خصوص دریافت وجه کمک به مدرسه در مدارس ابتدایی اظهار کرد: این امر قطعا اجباری نیست، اما سهیم شدن و مشارکت خانواده‌ها در یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که فرزندان آن‌ها دارند یعنی تعلیم و تربیت، بنابراین بهتر است اهتمام ورزیده شود.

او ضمن تاکید به اینکه این امر به نفع خود دانش آموزان است، افزود: به شرطی که درخواست کمک به مدرسه از سوی مدارس داوطلبانه و اختیاری باشد، بلامانع است.

این در حالی است که با وجود گذشتن تنها سیزده روز از آغاز سال تحصیلی جدید، همچنان شاهد خیل عظیمی از اعتراضات مبنی بر تقاضای اجباری مدارس برای دریافت هزینه‌هایی با عنوان کمک به مدرسه هستیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
مدرسه ما در طول سال گفتن که باید ۵۰۰ تومن بیارید اونایی که داشتن دادن پولو ولی خب ندارن مردم
الان تو کانال مدرسه گذاشتن برا کارنامه میایید پول کمک به مدرسه به همراه داشته باشید و پول برگه ها ی امتحانی یعنی جدایی از اون ۵۰۰ تومن ۴۰ تومن هم پول برگه میگیرن?
مدرسه حیات دخترانه
قم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
مدرسه ما در طول سال گفتن که باید ۵۰۰ تومن بیارید اونایی که داشتن دادن پولو ولی خب ندارن مردم
الان تو کانال مدرسه گذاشتن برا کارنامه میایید پول کمک به مدرسه به همراه داشته باشید و پول برگه ها ی امتحانی یعنی جدایی از اون ۵۰۰ تومن ۴۰ تومن هم پول برگه میگیرن?
مدرسه حیات دخترانه
قم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
میشه‌یک‌شماره‌بذاریدبرای‌شکایت.البته‌شماره‌اموزش‌وپرورش‌اون‌منطقه‌یامحله‌نباشه‌چون‌رسیدگی‌نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
جویای عدالت
۱۳:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام من تو مدرسم مدیر میگه باید ۲۰۰ بدی من ۵۰ دادم میگه باید ۱۵۰ باز بدی اصن بحث پولش نیس ولی الان میگن غیرقانونیه ندید زنگ بزنید اموزش پرورش زنگ میزنیم اموزش پرورش میگه بدید
خیلی مملکت جالبیه خود مردم هم نمیدونن به کی شکایت کنن اصن کسی حرفشون نمیشنوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۰ دی ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید. من دخترم کلاس اول ابتدایی است . در یکی از روستاهای شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی. ما اول مدرسه ۲۵۰هزار تومن پول دادیم . بعدا مدیر عوض شد. این خانم مدیر دومی که اومده بعدا از ما سی وپنج هزار تومن پول پوشه ی کار گرفت که گفت پول پوشه ی کار تو دریافت پول اول حساب نمیشه. ماهم فهمیدیم غیر قانونیه بعدا اداره هم رسیدگی نکرد. حالا هم کلاس های پایه ی اول ودوم که باید گروه بندی بشن و زوج وارد باشن به اون صورت نیست یه روز هست و یه روز نیست . اصلا به معلم چیزی نمیگن ماهم نمیدونیم مشکلمون به کی بگیم . تو این وضعیت کرونایی که شهرستان ماهم قرمزه نگران بچه هامونیم . رئیس اداره آقای اباذر کاظمی هم اصلا توجهی ندارن . لطفا پیگیر باشین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سلام من هم دانش آموز دارم،در یک منطقه روستایی در استان گیلان،در مورد کمکهای اولیاها،میشه بفرمایید اگر ما به مدرسه کمک نکنیم هزینه های مدرسه چطوری باید پرداخت بشه که این هزینه ها عبارتند از سرویس شوفاژ خانه،پول خدماتی برای مدارسی که دانش آموزان به حد نصاب نمیرسند،پول ورقه،هززنه تعمیرات وَشارژ پرینتر و کامپیوتر،اداره آموزش و پرورش منطقه هم که هیچ کمکی به مدارس نمیکنن،لطفا یک نفر پاسخگو باشد که این هزینه ها از کجا باید تامین شود؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
پول اجباری میگرن اگر هم ندهیم کتاب نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
امسال که مدرسه مجازی شده میگن برای گرفتن کارنامه ی نوبت اول کمک به مدرسه همراه داشته باشید کسی هم پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
سلام من تو یه روستاهستم اطراف شهرری،،خانم مدیر مدرسه از زمانی که خودم مدرسه میرفتم اونجا هست تا الان که بچم مدرسه میره هم هنوز مدیره،،من نمیدونم چرا بازنشسته نمیشه که مردم یه محل از دستش راحت بشن،یه دیکتاتوری جداگانه ای برا خودش داره تومدرسه،،،الانم تواین ضعیت بداقتصادی وبیکاری و کرونا وتعطیلی مدارس کمک به مدرسه ی اجباری میخواد،،،
من باید چیکار کنم به کجاشکایت کنم به کی بگم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
توکلی
۱۲:۳۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
دخترم دوم ابتدایی هست مدیر مدرسه کمک به مدرسه دریافت میکنه اما مسله اینه که ایشون اصرار دارن پول دستی به ایشون تقدیم کنیم و شماره حساب مدرسه رو نمیده که واریز کنیم معلومه میخواد جای دیگه ای خرج کنه نمیخواد اداره بدونه چقدر گرفته و چقدر هزینه کرده دخترم منطقه دو زنجان درس میخونه
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۶:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
این کمک های مردمی رو مدیران مدارس و معاونین و ادارات مانند گوشت قربونی بین خودشون تقسیم می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام ببخشید پسر من در مدرسه بکوایی در ناحیه سه مشهد که یک مدرسه دولتی است در کلاس سوم بود برای ثبت نام سال جدید در همان مدرسه مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان میگویند که باید بدهیم تا ثبت نام کنند دراین وضعیت بیکاری چیکار کنیم یعنی بچه نباید درس بخواند بخاطر مشکل مالی لطفا یاری مان کنید
Iran (Islamic Republic of)
عزیزمحمدی
۱۴:۰۲ ۲۳ تير ۱۳۹۹
چرا مدارس به اجبار ازهمه پول میگیرند؟نفری۲۰۰هزارتومان.
خانمی با گریه میگفت ندارم،تنها کاری که مدیر انجام داد گفت ۱۰۰هزارتومان بده.
الان هم تا پول رو ندید کارنامه ای در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۶:۱۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام.کمک به مدرسه ندادم‌و کارنامه رو مدیر نداد و خیلی با بی احترامی طردم کردن
Iran (Islamic Republic of)
Rolex
۰۸:۳۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
با سلام
مدرسه ما برا خودش ی سبک جدید اختراع کرده
اگه کمک ب مدرسه ندیم، کارنامه هم نمیگیریم
Iran (Islamic Republic of)
همت
۰۸:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
من پسرم اول ابتداییه.شهرک پیکانشهر .مدیر مدرسه نفری۴۰۰هزارتومن پول میخاد که نبری کارنامتو نمیده..فکرشو بکن .فکرشو بکن کم کمش۲۰۰تادانش آموز هست نفری ۴۰۰هزتر تومن میشه۸۰ ملیون تومن..این کجا خرج میشه..هیچ تغییری تومدرسه نیست .نظافت رنگ آمیزی روشنایی میزها دربها کلا همونن که هستن وبودن..این پولها کجا میره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
وقتی از چهارصد دانش آموز نفری صد هزار میگیرن ولی حتی یه هزار هم خرج مدرسه نمی کنن واقعا بگن پولو کی میبره ما هم بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
چرا از خانواده های کم درآمد هم پول میخوان من یه بیچاره ایی میشناسم فقط یک پسر داره برای مدسه پسرش صدقه میگیره آخه انصافه از همچو دانش آموزانی پول گرفته بشه!!!!!! حد اقل از فقرا پول نگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
من خودم فرهنگی هستم دولت سالهاست حتی یک ریال سرانه برای مدارس واریز نمی کنه و مدارس فقط با هزینه خونواده ها می چرخه دولت ازینور میگه دریافت وجه ممنوعه ازونور یه ریالی به مدارس نمیده تازه درصدی از درآمد تعاونی ها رو هم باید به سازمان پیشتازان بابت مجوز و غیره پرداخت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
با این اوضاع آموزش و پرورش چند سال دیگر با مدرک فوق لیسانس افراد بلد نیستند اسم خودشان را بنویسند
هرینه که مهم نیست
پول چرک کف دست می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
دختر من در هنرستان در منطقه 2 شهرری در سال آخر تحصیل می کند . بابت لباس فرم از ما مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان دریافت کردند و چون لباس فرم نگرفتیم وقتی به مدرسه برای دریافت وجه مراجعه کردیم مدیر مدرسه اظهار داشت که این پول را برای کمک به مدرسه استفاده میشود و قابل پرداخت نیست . یعنی پول اجباری . انشاءالله که مسولان منطقه دو شهرری رسیدگی کنند که می دانم انجام نمیدهند .
Iran (Islamic Republic of)
خرمی
۱۰:۵۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
دخترم کلاس اوله تو یکی از مدارس دولتی افسریه ثبت نام کردم برای ثبت نام بالاجبار ۴۵۰ گرفتن و دوباره تو این دو هفته تحت عناوین مختلف ۸۶ هزار تومان گرفتن. به اموزش و پرورش هم زنگ زدیم اصلا پیگیری نکردند
Iran (Islamic Republic of)
یک پدر
۱۰:۲۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
من خودم معلم هستم
فرزندم رو در مدرسه ای ثبت نام کردم و به دلیل مشکلات خاصی که برایم پیش آمده بود نتوانستم کمک مالی به مدرسه بکنم ، مدیر مدرسه تا کمک مالی را دریافت نکرد کارنامه ی نوبت اول فرزندم را نداد .
حتی مدرسه ی نمونه دولتی که خودم در آن کار می کنم هم نیم بها شهریه (یک و نیم میلیون) را از من گرفت !!!!!!
ببینید با غیر معلم چه برخوردی می شود
این ها بخاطر کم توجهی دولت به آموزش است که مدیران را با مخارج مدرسه و اولیا تنها می گذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
وقتی فرهنگی قانون را رعایت نمیکندو همچنین اعتراض به حقوق حداقل 4میلیونی که رییس جمهور گفتند ،پس داانش اموزان از الان بی قانونی را یاد میگیرند و مادیگرا میشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مدرسه ای (دبیرستان دوره اول) دولتی (که اسمش رو هیات امنایی گذاشتن ) در منطقه 1 تهران هست که بابت ثبت نام بچه ها حداقل 3 میلیون میگیره (از بعضی ها بیشتر میگیره) بخش بسیار بسیار اندکی از این پول خرج مدرسه میشه (به طوری که به کم ترین نیازها هم پرداخته نمیشه) و بقیه رو نمی دونم
فقط مدیرش توی این سال ها خونه و باغ و ماشین شاسی بلند به روز خارجی و ... خریده و مدیران اداره هم خیلی هوای اون رو دارن
که صد البته اون پول ها رو به حساب دولت ریخته و این دارایی ها رو از شغل دومش به دست آورده
و مدیران اداره هم به دلیل حسن برخورد!!! و توانایی ها و نوآوری های آموزشی ایشون!!!!! هوای ایشون رو دارن
و قضاوت فقط و فقط با مردم و مسولان محترم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
حالا این پولهایی که گرفته میشه به جیب مدیران مدرسه میره یا واقعا خرج بهسازی مدرسه میشه ؟؟
یک سوال ؟ مگر وزیر آموزش و پرورش نمیگه مدارس حق گرفتن پول از اولیا را ندارن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مثلا 1.2میلیون سرانه چطور میشه یک هنرسنان را اداره کرد با این همه هزینه قطعات مصرفی
سرانه آموزش وپرورش هزینه ماژیک هم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مشكلي با كمك به مدارس نيست ولي اينكه اين پولها كجا خرج ميشه و كي نظارت ميكنه جاي سوال داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مدرسه اي كه 1000 دانش آموز داره و از هر دانش آموز 400 الي 500 تومان به زور ميگيرن و هزينه مدرسه به گفته خود مدير 200 ميليونه بقيه پولها كجا ميره و هزينه چي ميشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و از طرف ديگه هم مدير مدرسه چون خودش مدرسه غير انتفاعي داره همش در حال تبليغ اون و سركوفت زدن به بچه هاست كه مدرسه دولتي و شما هيچي نميشين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
چرا کسی پیگیر سرانه واریزی دولت و همین خانم مظفر نیست مگر مدیران کمکه ای مردمی را برای خودشان میگیرند مگه این نیست که که میگن فقط معلم و ساختمان برای مدارس رایگانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
هزینه ها به حساب مدرسه واریز و با چک و امضا مدیر و اولیا خرج میشود
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۰۸:۵۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سلام
یک بارهم که شده از مسولین بپرسید از 9سال پیش چه مبلغی به حساب مدارس بابت سرانه واریز کرده اند؟
دریغ از یک ریال.وقتی نیازهای مالی و هزینه های جاری مدرسه از طریق کمکهای داوطلبانه تامین نشود چاره چیست؟ بله در اینصورت اجبار اندر اجبار هست و چاره دیگری نیست. اگر هست مسولین شفاف بگویند
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۸:۵۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
با سلام این خانم مظفر یک چیزهای برای خودش گفته وقتی اموزش وپرورش کمکی نمی کند مدیر بدبخت چکار کند ازیک طرف میگه پول گرفتن غیر قانونی ولی کمکی هم به مدا س نمکند مدیر باید مدرسه را بچرتاند با دست خالی می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
بچه من ده ساله داره میره مدرسه ده ساله اموزش پرورش تو رسانه هن میگه غیرقانونیه ما پیگیری میگنیم واونطرف میز یه خبر دیگست هیچ پیگیری در کار نیست اینا را واسه دل ما میگن مدرسه پسر من امسال اونایی رو که کمک به مدرسه ندادن کرده تو یه کلاس در هر مقطعی تا انگشت نما باشن بعد مدیر میگه گفتن اموزش رایگان نه اب وبرق وورق رایگان باید پولشو بدین!!!!
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۰۷:۲۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
بااین افزایش قیمت لوازم تحریر ولباس فرمی که هرساله تعویض شود هزینه هایی بی خودبرای والدین داردنوعی هشداربه خانواده هاست که بچه زیادنکنندوبه همون یکی به زوربرسندبعبارتی هشتشون گروی نهشون باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
شما که این گزارش تهیه کردید زحمتی بکشید یک گزارش شسته و رفته هم از مدارس تهیه کنید ببینید دولت در سال یک ریال کمک به مدارس میکند؟
هزینه های جاری مدارس از کجا باید تعیین شود؟
سرانه هر دانش اموز در یک سال ۲ هزار تومن از طرف دولت تعیین شده که همونم نمیده و ایا میشود یک مدرسه ۲۰۰ نفری را یک سال با ۴۰۰ هزار تومن چرخاند
قانون میگه تحصیل مجانی است ولی اجرا نمیشه
راننده غلطک معلم کلاس مدرسه ما شده
پیتزا فروش معلم مدرسه ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سلام البته با اذعان به حقوق مردم از بهره مندی آموزش رایگان باید متذکر شوند که سرانه ای به مدارس پرداخت نمی شود و مدیران برای اداره مدرسه نیازمند مشارکت اولیا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مگر تحصیل تا پایان متوسطه رایگان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
در این چرخه معیوب دیوار مدیران زحمتکش مدارس از همه کوتاهتر است و متاسفانه وزارت آموزش و پرورش به جای اینکه به نارسایی بودجه های خود اعتراف و جانب مدیران خود را نگاه دارد آنها را فدای ظاهر سازی میکند. و در پاسخگویی های خود با عناوینی چون مدیران مدارس حق ندارند .... شان و اعتبار بخش فعال آموزشی و فرهنگی جامعه را پایین میآورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
من نمی دونم کی میخواد این بازی ر آموزش پرورش تموم کنه از این ور به همه میگه نباید پول بدید از اونور از مدیری که بیشترین کمک های مردمی ر جمع کنه هدیه میده مدرسه ای که لنگ یه دونه کیس هست لنگ کاغذ a4 هست پول آب و برقش نمیتونه بده سرانه مدرسه سال دیگه پرداخت میشه چجوری باید امورات مدرسه بچرخه؟شما که این مطلب نوشتی تا حالا دقیق رفتی پیگیری کنی ببینی واقعا تو مدارس چی میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
اسمش کمکه اجبارش دیگه برا چیه؟
آخرین اخبار