به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد سلیمانی مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو که در محل وزارت صمت برگزار شد، بیان کرد: باید با داخلی سازی تا جایی که میتوانیم منابع ارزی مان را حفظ کنیم.
او ادامه داد: از تک سورس بودن تامین قطعات خارج شویم و برای هر قطعه چند سورس داشته باشیم تا در شرایط سخت به مشکل برنخوریم.
مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا با اشاره به میز اول ساخت داخل، تصریح کرد: در میز اول ۲۰ قطعه برای داخلی سازی داشتیم و در میز دوم ۴ قطعه برای داخلی سازی داریم.
سلیمانی با اعلام اینکه در ۴ ماه گذشته از ۹۶ هزار خودروی موجود در کف پارکینگ به ۲۵ هزار خودرو رسیدیم، بیان کرد: در تولید پراید از یک هزار و ۷۷۰ یورو کاهش ارزبری به یک هزار و ۴۰۰ یورو رسیدیم و برنامه ریزی کردیم که تا پایان سال به کاهش ارزبری زیر ۱۰۰۰ یورو برسیم.
بیشتر بخوانید: انعقاد قرارداد بین ۳۲ شرکت قطعه ساز/صرفه جویی ۸۵ میلیون یورویی با بومی سازی صنعت خودرو
در ادامه مراسم فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو بیان کرد: در حوزه داخلی سازی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاستهای وزارتخانه، در ایران خودرو کمیته ساخت داخل را زیر نظر حوزه مدیرعامل تشکیل دادیم که به صورت هفتگی جلسات داریم.
او در ادامه افزود: ماموریت جدید برای ساپکو در چارچوب اهداف ساخت داخل با اولویت توسعه فناوری و فنی و مهندسی تعریف شده است و همچنین میزان سهم داخلی سازی ۵ ماژول اصلی محصولات ایران خودرو را مشخص و تعریف کرده ایم.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به برگزاری میز اول ساخت داخل در حوزه خودرو، تصریح کرد: در میز اول با همکاری قطعه سازان داخلی، برای قطعات داخلی سازی شده تاییدیه نمونه قطعه را گرفتیم و در نهایت ۶ قطعه در خط تولیدشان در حال تولید انبوه و استفاده است.
مقیمی گفت: یک روز خط ۶ قطعه دیگر از قطعات میز اول نیز در حال تست شدن است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو در پایان بیان کرد: همه امکاناتمان را برای تکمیل قطعاتی که قرارداد داخلی سازی آنها در میز دوم امروز منعقد میشود، به کار خواهیم بست و این قطعات ۴۴ میلیون یورو برای ایران خودرو کاهش ارزبری دارد.
انتهای پیام/