مطیعی با اشاره به عدم وجود کافور در غذا‌های سلف، گفت: دانشجویان تنها ۱۶ درصد هزینه غذا‌ی دانشگاه را پرداخت می‌کنند.

رفاهناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کافور موجود در غذا‌های سلف دانشگاهی اظهارکرد: از سال ۶۲ تا امسال، ۳۶ سال می‌گذرد که در دانشگاه حضور دارم و از آن زمان مسئله وجود کافور در غذای سلف دانشگاهی مطرح بوده است، اما در واقع صحت ندارد.

او با اشاره به صحت‌سنجی کافور در غذا‌های سلف افزود: اصحاب رسانه یا دانشجویان می‌توانند با هماهنگی معاونت دانشگاه یک پرس غذا را به صورت رندمی برای آزمایشگاه ببرند تا ببینند که چنین مسئله‌ای صحت ندارد.

مطیعی گفت: ما هم دانشجو بودیم و این صحبت‌ها در آن زمان بود و همه آن‌ها حدس وگمان‌های ما دانشجویان بود.

او ادامه داد: راستی‌آزمایی تنها با تایید شورای صنفی امکانپذیر است تا ببینید در آن کافور است یا خیر؟

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: غذا‌های سلف دانشگاهی یک مورد کلی است و معاون دانشجویی بر کیفیت، هزینه و... نظارت می‌کند و هر زمان که پیمانکار و کارگری کوتاهی کرده باشد باید آن‌ها را جریمه و توبیخ کند.

او ابراز کرد: دانشگاه‌ها در پی کسب رضایت دانشجویان هستند و انتخاب پیمانکار براساس تشریفات آئین‌نامه مالی مقرر شده است و آن‌ها موظفند پیمانکارانی را که قیمت پرت، خیلی ارزان یا خیلی گران می‌گویند که مشخص است موضوع کار را نمی‌شناسند و تنها دنبال پایین آوردن کیفیت هستند شناسایی کنند.


بیشتر بخوانید: دانشگاه‌های دولتی، برای ورودی‌های جدید خوابگاه ندارند


مطیعی ادامه داد: معاونت دانشجویی باید پیمانکار غذا‌های سلف را براساس سوابق، قیمت متعارف آن و... انتخاب کنند تاپیمانکار مورد اطمینان دانشگاه باشد.

او گفت: کیفیت غذایی که مادر خانواده می‌پزد صد درصد با غذای سلف دانشگاه متفاوت است چراکه در ابتدا در خانواده ۴ فرزندی غذای بیشتری میل می‌کند و در ثانی تعداد افراد کمتری در خانواده حضور دارند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی ابراز کرد: مجموعه رستوران‌های اصلی یا مکمل تنها برای جلب رضایت دانشجویان هستند، اما غذا‌های سلف از جمله تسهیلاتی است که به دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه داده می‌شود.

او گفت: بودجه غذایی سلف دانشگاه‌ها در مجلس تحت عنوان بودجه غذای دانشجو تامین و سعی می‌شود که برای تامین غذای سلف دانشگاهی در سال جاری از ۱۰۰ درصد قیمت تمام شده غذای دانشجویان تنها ۱۶ درصد و ۸۴ درصد مابقی آن را دولت و دانشگاه‌ها به پیمانکار طی جلسات متعدد می‌پردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار