هشدار‌های پلیس فارس به شهروندان درخصوص پیشگیری از سرقت

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی استان از شهروندان خواست تا با هوشیاری و توجه به نکات و توصیه‌های پیشگیرانه از وقوع سرقت اموال و دارائی هایشان پیشگیری کنند.

کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: متاسفانه گاهاً شاهد وصول گزارشاتی مبنی بر سرقت از شهروندان می‌باشیم که پس از بررسی‌های به عمل آمده با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدار‌های پیشگیرانه پلیس به راحتی و سهولت می‌توان از وقوع این سرقت‌ها پیشگیری کرد.

او، تقویت حفاظت فیزیکی از جمله نرده کشی و مسدود کردن منافذ ورودی و خروجی منازل و اماکن را بهترین راهکار برای پیشگیری از وقوع سرقت یاد کرد و افزود: عدم نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهرات در منزل و استفاده از گاوصندوق‌های مطمئن، راهکار مهم در ناکام گذاشتن سارقان از نیات پلیدشان است.

نعمایی در بخش دیگری از توصیه‌های خود از شهروندان خواست تا در موقع پارک خودرو وسائل نقلیه، دقت بیشتری داشته باشند و حتی الامکان از تجهیزات ایمنی و ضد سرقت از قبیل دزدگیر، قفل فرمان و قفل پدال و سویچ مخفی استفاده کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: از پارک کردن خودرو در محل‌های خلوت و تاریک خودداری کرده و از قرار دادن کیف و یا اشیاء و لوازم با ارزش داخل خودرو‌های پارک شده هم اجتناب کنند.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس توجه به این هشدار‌ها را تا حدود زیادی در کاهش وقوع سرقت و پیشگیری از آن تاثیرگذار دانست و از شهروندان خواست تا در راستای کاهش سرقت ها، پلیس را یاری کنند.
انتهای پیام/م

هشدار پلیس برای پیشگیری از سرقت

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرد نگهبان
۱۸:۵۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
تقویت حفاظت فیزیکی از جمله نرده کشی و مسدود کردن منافذ ورودی و خروجی منازل و اماکن یعنی چی؟ ممکنه واضح توضیح بدن چه مدل حفاظی، چطوری باید باشه که سارقین نتونن ازش وارد بشن؟ و همچنین ممکنه بگن استفاده از گاوصندوق‌های مطمئن یعنی چی؟ گاوصندو.ق مطمن باید چه ویژگیهایی داشته باشه؟ اینطور که پلیس توصیه میکنه مثل اینه که بریم پیش پزشک متخصص و بگه حالت خوب نیست، یه قرص خوب بخور که خوب بشی!!!!!

حالا توصیه های پلیس را با توصیه های زیر را مقایسه کنید:

هر سارقی روش مخصوص به خودش را برای ورود به منزل و محل کار داره، مثلا برای سارقینی که از دربهای ورودی وارد میشن، اصلا مهم نیست که درب از فولاد ساخته شده باشه یا یک درب چوبی معمولی باشه، چون سارقین فقط قفلهای نصب شده روی درب را باز، هک یا تخریب میکنند و تمام اماکن قابل تصور، از جمله منازل، مغازه ها، دفاتر، انبارها و ... انواع همین قفلهایی که قابل باز شدن، هک یا تخریب هستند روشون نصب شده و دلیل ضد سرقت نبودشون هم اینه که اگر کلید، رمز، کد، اثر انگشت یا ریموت آن را از دست بدید، میتونید به اولین کلید سازی که میبینید بگید در چند ثانیه بازش کنه، پس اگر کلید ساز میتونه، دزد هم میتونه و خیلی راحت تر از کلید ساز هم بازش میکنه، چون کلید ساز سعی میکنه موقع باز کردن یا تخریب قفل، آسیبی به درب وارد نکنه ولی برای دزد اهمیتی نداره و در چشم به هم زدنی پیچگوشتی، دیلم یا انبر قفلی را میندازه و قفل را تخریب میکنه، پس برای غیر ممکن کردن ورود سارقین از این دربها هیچ کاری نمیشه کرد مگر اینکه قفلی روی درب نصب باشه که بدون هیچ اما و اگر و بهانه ای ورود سارقین را از طریق باز کردن، هک و تخریب قفلها غیر ممکن کنه، مثل قفل هوشمند ضد دیلم که بدون هیچ اما و اگر و بهانه ای ورود سارقین از طریق باز کردن، هک و تخریب قفل را غیر ممکن میکنه و سارقین راهی نخواهند داشت غیر از اینکه با خودشون تبر یا فرز بیارن و کل درب را تخریب کنند که همه میدونن که امکان این کار تقریبا نزدیک به صفر هستش.

حالا میمونه سارقینی که از بالکن، پاسیو، نورگیر، پنجره ها و به ندرت کانال کولر وارد میشن، خوب پلیس میگه حفاظ نصب کنید یا دزدگیر بذارید ولی این هم چاره کار نیست، چون اگرچه ممکنه دزدهای مبتدی وقتی حفاظ را میبینن از خیر اون خونه بگذرن ولی ورود از طریق تخریب انواع حفاظهایی که در ایران رایج هستش برای سارقین حرفه ای مثل آب خوردنه، پس حفاظ هم باید حفاظی باشه که قابل تخریب با دیلم، جک، آچار و قیچی نباشه، مثل حفاظ ضد دیلم که به نوعی طراحی و ساخته میشه که تنها راهی که دزد میتونه ازش رد بشه اینه که فرز بیاره و حفاظ را تیکه تیکه کنه که باز هم تقریبا همه میدونن که امکان این موضوع، مخصوصا در آپارتمانها نزدیک به صفر هستش.
آخرین اخبار