معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در رامسر گفت: آموزش زدگی و کلاس محوری مهم ترین مشکل پیش روی آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سومین دوره همایش آموزشی کارشناسان قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش کشور  با حضور محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و استاندار مازندران  از صبح امروز در رامسر آغاز شد.

علیرضا کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه این دوره آموزشی گفت: حوزه پرورشی آموزش و پرورش با وجود موانعی چون کنکور زدگی ، با قدرت  برنامه‌های خود را پیش می‌برد.

او افزود: کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه پرورشی از جمله مهم‌ترین مشکلات این معاونت است بطوری که از ۱۴۵هزار نیروی مورد نیاز، فقط ۴۵ هزار نیرو داریم و این کمبود شدید نیروی انسانی اجرای برنامه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه برنامه‌های پرورشی نقشی در ارزیابی و انتخاب مدیران مدارس ندارد و این موضوع باعث کمرنگ شدن نقش پرورش نسبت به نقش آموزش در سطح مدارس شده است.

کاظمی گفت: دارالقرآن‌ها سالهاست به فراموشی سپرده شده اند درحالی که اینگونه فضا‌های پرورشی نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت  آموزشی دانش آموزان دارند.

او با بیان اینکه رویکرد معاونت پرورشی آموزش و پرورش کیفیت بخشی، نقش پذیری و مشارکت دانش آموزان، استفاده از ظرفیت سمن‌ها و همچنین استفاده از فضای مجازی برای تکمیل برنامه‌های درسی است گفت: ۱۹ درصد برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش به حوزه پرورشی اختصاص یافته است که اولویت آن ترویج اقامه نماز، قران و عترت است.

کاظمی افزود: ۱۸ برنامه شاخص نماز، ۸ برنامه شاخص قرآن، ۱۰ برنامه شاخص عترت، ۲ برنامه شاخص امر به معروف و نهی از منکر و یک برنامه شاخص خلاقانه جهت تامین منابع مالی پایدار در معاونت پرورشی وزارتخانه درحال اجرا است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش تشکیل شورای عالی نماز، برپایی نماز جماعت در ۷۰ هزار مدرسه با حضور ۵۰ هزار همکار پرورشی و ۲۰ هزار روحانی، تولید محتوا و جریان سازی فرهنگی برای ارتقا و ایجاد انگیزه، احیا ۷۶۰ دارالقرآن را از مهم‌ترین برنامه‌های درحال اجرای این معاونت عنوان و اظهار کرد: کشف هزاران استعداد قرآن و عترت و نماز از بین ۱۷ میلیون رشته دانش آموز و پرورش بیش از ۳ هزار حافظ قرآن در بین دانش آموزان از مهم‌ترین افتخارات است.

رتبه های برتر مازندران در برنامه های پرورشی

نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین افتتاحیه سومین دوره آموزشی کارشناسان قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش کشور که در رامسر درحال برگزاری است با بیان اینکه قرآن جامع‌ترین کتاب آموزش و هدایت و سندالهی برای تامین سعادت انسان است گفت: قرآن هدایت گر و بشارت دهنده همه مردم و درمان بیمای‌های روحی است

او افزود: رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی، رتبه سوم کشوری هدایت تحصیلی، تدوین نقشه راه فعالیت‌های پرورشی، رتبه نخست باسوادی در دو سال متناوب و اجرای ۲هزار یادواره شهدا در مدارس از جمله اقدامات آموزش و پرورش مازندران است.

نیکزاد تربیت مربیان و دانش آموزان با قدرت تجزیه و تحلیل را مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش دانست.
 
انتهای پیام/س

افتتاحیه سومین دوره آموزشی کارشناسان قرآن عترت در رامسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.