قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار
حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال سامانه رسیدگی به شکایات مردم در تمام بیمارستانها و دانشگاهها و بیمارستانهای سراسر کشور در وزارت بهداشت فعال است و مردم میتوانند مشکلات خود را در هنگام مراجعه به مراکز درمانی با سامانه ۱۹۰ ما را مطلع کنند.
کسر رتبه بیمارستان درصورت برطرف نکردن نواقص و معایب مطرح شده
او ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مردم پس از مراجع به بیمارستانها و مراکز درمانی با ما مطرح میکنند حوادث ناگوار مانند تزریق اشتباهی خون یا افتادن از تخت بیمارستان و حتی انجام عملهای جراحی بی جهت است و وزارت بهداشت به شکایات مردم در کمترین زمان به شکایتهای مردم رسیدگی میکنند.
معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در صورت بروز خطا از بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی مربوطه توبیخ و بیمارستانی که دچار اعمال اشتباه شده رتبه اش کسر میشود.
او افزود: بیشتر شکایتهای مردم در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت مربوط به بی امکاناتی بیمارستان یا مراکز درمانی نیست بلکه به دلیل برخوردهای کادر بیمارستان و توضیح کم آنها به همراهان بیمار است. زیرا مردم تقاضای این را دارند که در مورد بیمارشان از سوی کادر بیمارستان توضیحات کافی داده شود و بیمارشان هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.
جان بابایی گفت: اگر توضیحات کافی به همراهان بیماران و مراجع کننده در مراکز درمانی داده شود بیشتر شکایتها برطرف میشود.
بیشتر بخوانید: افزایش تعداد تختهای بیمارستانی
او با اشاره به اجرای طرح پایلوت شناسایی بیماران مزمن تنفسی ادامه داد: طرح پایلوت شناسایی بیماران مزمن تنفسی برای بیمارهای مانند آسم در دو استان کشور آزاد شده است و بزودی در سراسر کشور طرح شناسایی بیماران مزمن تنفسی انجام میشود.
معاون درمان وزارت بهداشت: یادآوری کرد در حال حاضر ۴۰% تختهای بیمارستانی در سراسر کشور فرسوده هستند و نیازمند بازسازی یا تعویض آنها در بیمارستانها و مراکز درمانی است.
انتهای پیام/
مهمترین علل شکایت مردم از مراکز درمانی