معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در مراسم پیاده روی اربعین تزریق واکسن آنفولانزا برای عموم مردم عادی ضروری نیست.

چه کسانی باید در پیاده روی اربعین واکسن آنفولانزا تزریق کنند؟علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره تزریق واکسن آنفولانزا اظهار کرد: واکسن آنفولانزا برای عموم مردم  ضروری نیست. کسانی که در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند و دارای هیچ بیماری ارثی و زمینه‌ای نیستند، نیاز به تزریق واکسن آنفولانزا در طول این سفر ندارند.

او ادامه داد: تزریق واکسن آنفولانزا ویژه افراد بالای ۶۰ سال و بیماران دارای بیماری مزمن تنفسی و کلیوی برای مراسم پیاده روی اربعین ضروری است، به طور کلی واکسن آنفولانزا باید در گروه‌های پر خطر تزریق شود.
بیشتر بخوانید: نکات حیاتی که زائران اربعین حسینی باید آویزه گوش کنند/ از توصیه‌های بهداشتی و تغذیه‌ای تا راهکار‌هایی برای حفظ سلامتی
رئیسی گفت: افرادی که در سنین جوانی هستند یا کسانی که  به بیماری مزمن مبتلا نیستند برای شرکت در پیاده روی اربعین نیاز به تزریق واکسن آنفولانزا ندارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به زائران توصیه می‌شود بهداشت فردی را رعایت کنند و از آب بسته بندی برای مصرف استفاده کنند.
 
رئیسی افزود: زائران اربعین حسینی در طول مسیر دست و صورت خود را به طور مرتب با آب و صابون شست و شو دهند.

انتهای پیام/

تزریق واکسن آنفولانزا در طول مسیر پیاده روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
بیشتر حساسیت ناشی از گرد و غبار شدیده که بعد از سفر هم ول کن نیست تا چند هفته . مسوولان باید به فکری براش بکنن . حد اقل اطلاع رسانی برای پیشگیری .
آخرین اخبار